پوتین: غربی ها محدودیت ها علیه رژیم را متوقف کنند/ رئیسی: به زودی همه مشکلات کشور و مردم را برطرف می کنیم!

رئیس جمهوری روسیه، پرزیدنت ولادیمیر پوتین در اظهاراتی نمایشی و به هدف خوشآمد حکومت اسلامی ، اعلام داشت که ایران  با مشکلات زیادی روبرو می باشد، ولی کشورهای غربی دست کمک به سوی این کشور دراز نمی کنند. او گفت: محدودیت  هایی که غرب علیه رژیم ایران برقرار ساخته، مانع از رسیدن به این کمک ها می شود.

رئیس جمهوری روسیه که می کوشد دوستانه ترین رابطه را با رژیم ایران داشته باشد، از این واقعیت غافل شد که مشکلات اقتصادی و مالی ایران، به خاطر ادامه سیاست های تجاوزگرانه، ادامه برنامه های اتمی و موشکی و همچنین سرکوب ملت خویش است و تا هنگامی که از این رفتار دست برندارد، مشکلات مالی و اقتصادی کنونی همچنان ادامه خواهد یافت.

آخوند ابراهیم رئیسی در مقام رئیس جمهوری جدید رژیم، امروز (آدینه) دوباره به وعده و وعید روی آورد و ادعا کرد که مشکلات زیادی در آینده بسیار نزدیک حل خواهد شد. وی روشن نساخت که اگر رژیم به سیاست های کنونی خود ادامه دهد، چگونه خواهد توانست به رفع مشکلات بپردازد.

آخوند رئیسی که می کوشد از خود یک چهره مردم دوست بسازد، و از مسؤولان جنایات تابستان ۶۷ بوده است، در ادامه سخنان خود گفت: «فقر و تبعیض رفتار شایسته ای نیست”. این اظهارات در حالی است که ساختار سیاسی رژیم ایران بر ایجاد فقر و افزایش تبعیض نهاده شده است. در ایران، اهل تسنن از حقوق مساوی با شیعیان برخوردار نیستند، اهالی استان های خوزستان، کردستان و سیستان و بلوچستان مورد تبعیض مداوم قرار دارند و زنان نیز همیشه مورد ستم و نابرابری قرار داشته اند.

آگاهان می گویند که حل مشکلات اقتصادی ایران، بدون دست برداشتن رژیم از تحریکات در کشورهای خارجی، قطع کمک های مالی و تسلیحاتی به گروه های ترور خارجی، پیوستن به معاهده بین المللی علیه پولشویی و کمک به گروه های تروریستی، و همچنین قطع برنامه های اتمی و موشکی، امکان پذیر نیست.

آخوند رئیسی در ادامه سخنان امروز خود گفت که دولت وی به زودی تصمیمات مهمی برای برطرف کردن مشکلات کشور خواهد گرفت. همه روسای جمهوری پیشین رژیم نیز همین وعده ها را مطرح ساخته اند و هر بار مشکلات مالی و اقتصادی و اجتماعی ایران وخیم تر شده است.

در ارزیابی های پیشین گفته شده بود که دولت رئیسی به علت انتصاب وزیران نالایق، نه تنها گامی برای بهبود وضع مردم بر نخواهد داشت، بلکه انتظار می رود که در ماه ها و سال های آینده، این مشکلات به نقطه انفجار برسد.

یکی از وخیم ترین و کشنده ترین مشکلات کنونی ایران، کمبود واکسن و بی نظمی و هرج و مرج در امر مبارزه با کورونا می باشد. ولی در کنار آن، کمبود کالای مورد نیاز مردم و همچنین گران تر شدن مداوم کالا و مایحتاج، نمونه ای از مشکلات حل ناشدنی رژیم می باشد.