پیمان ناتو به ارتش عراق کمک می کند الحشد الشعبی را منحل سازد

ناتو اعلام کرد، برای از بین بردن نفوذ جمهوری اسلامی ایران در عراق، افراد ارتش این کشور را بویژه فرماندهان و افسران ارتش را آموزش میدهد.

در خبری که از ناتو منتشر شد، بطور روشن جای پای آمریکا دیده میشود. از این طریق آمریکا با اعزام کارشناسان نظامی و استراتژی تصمیم گرفته عراق را با کمک حیدر ال عبادی کار پاک سازی نیروی دفاعی را خیلی سریع شروع کند.

ینس اشتولتن برگ دبیر کل ناتو برای روشن کردن هدف حضور ناتو در عراق گفت، ما سر خود اینجا نیآمدیم از ما خواستند بیآئیم و آمدیم و کار آموزش افسران عراق را با افرادی که از ۱۹ کشور عضو داریم آغاز خواهیم کرد.

اولین قدم ناتو پاک سازی ارتش عراق از شبه نظامیان شیعه این کشور است که در حال حاضر تعداد آن‌ها به ۴۰ گروه میرسد و همه آن‌ها از جمهوری اسلامی ایران حمایت میشوند و زیر فرمان این کشور هستند. اکثر این گروهها بدستور آیت الله سیستانی تشکیل شده و از همان روز نخست برای ایران در فعالیت‌های جنگی، جاسوسی تبلیغات و نفر گیری کار خود را شروع کرده بودند.

منابع موثق ناتو در پی خبر اشتولتن برگ دبیر کل ناتو گفتند، ناتو در عراق آکامی نظامی ایجاد میکند تا در این آکادمی افسران برای فرماندهی تربیت کند. در این آکادمی شبه نظامیان زیر فرمان ایران راهی ندارند، مگر اینکه رابطه خود را با ایران کاملاً قطع کرده و از گروه خود خارج شوند.

آمریکا با استفاده از تجربیات گذشته در عراق که در سال ۲۰۰۳ ملیارد ها دلار در این کشور خرج کرد و پول‌ها نصیب ارتش نشد، تصمیم دارد این بار به جمهوری اسلامی ایران اجازه دخالت در کار ارتش عراق ندهد و نمونه آن تصمیم حیدر ال عبادی است که روز پنج‌شنبه استخدام طرفداران جمهوری اسلامی ایران و شبه نظامیان را در ادارات اطلاعات و امنیت ممنوع اعلام کرد.

مصطفی عادل عمر کارشناس بزرگ عراق به بنگاه خبری و انتشاراتی آر تی آلمان گفت، از این طریق گروه شبه نظامی الحشد الشعبیز که زیر فرماندهی مستقیم العبادی قرار دارند، باید از لباس شبه نظامی بیرون بیآیند و رابطه خود را با جمهوری اسلامی قطع کنند در غیر این صورت در ارتش جدید عراق جایی ندارند.

افراد این گروه در آینده به آکادمی ارتش و تسلیحات جدید دسترسی خواهند داشت. همین مقام میگوید، ۴۰ گروه شبه نظامی شیعه که زیر نظر جمهوری اسلامی فعال هستند و ایران افراد خود را در کمپ های آن‌ها برای سوریه و یمن تربیت میکند، در لیست گروههای تروریستی هستند و پاک سازی عراق از وجود نفوذ و افراد ایرانی هدف اصلی و نهایی ناتو در عراق است.

 

یک دیدگاه

  1. من تردید ندارم با توجه به حضور و نفوذ گسترده ایران در عراق ، غبار اورانیوم فرسوده بعنوان سلاح جدید توسط ایران برای نابودی سنی های عراق استفاده میشود و این عمل سبب افزایش سرطان در عراق شده! اما انرا به سلاح های امریکایی در گذشته نسبت میدهد تا علاوه بر ایجاد نفرت علیه امریکا در عراق و جهان! زمینه اخذ کمک و خسارت از امریکا ، با هدف تامین مالی تروریستهای حشدالشعبی را در عراق فراهم نماید. ایران همانطور که سوریه را نابود کرده عراق را هم نابود خواهد کرد.

Comments are closed.