کشتی تحت مدیریت اسرائیل، در خلیج عمان مورد حمله قرار گرفت

شرکت کشتیرانی زودیاک، متعلق به بازرگان اسرائیلی، ایال اوفر، اعلام کرد که کشتی تحت مدیریت این شرکت، دیشب، پنجشنبه، در شمال اقیانوس هند مورد حمله قرار گرفت و ظن آن می‌رود که این حمله، کار دزدان دریایی باشد.

این شرکت حمل و نقل دریایی در بیانیه خود گفت که این کشتی، یک نفتکش متعلق به ژاپن به نام M/T Mercer Street است که با پرچم لیبریا تردد می‌کند و بدون هیچ محموله ای از دارالسلام تانزانیا به سوی فجیره امارات حرکت می کرد.

شرکت کشتیرانی زودیاک در بیانیه ای گفت: «ما در حال هماهنگی و ارتباط با ام تی او انگلستان (عملیات تجارت دریایی انگلستان) و سایر مقامات مربوطه هستیم.»

این کشتی تجاری متعلق به یک شرکت ژاپنی است ولی تحت مدیریت شرکت کشتیرانی اسرئیلی است.

این حمله ابتدا توسط وزارت دفاع بریتانیا اعلام و توسط آسوشیتدپرس گزارش شد. وزارت دفاع بریتانیا، به جز این که گفت این حادثه پنجشنبه شب در ۳۰۰ کیلومتری جزیره مصیره، در سواحل شمال شرقی عمان رخ داده است، جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

این سومین حمله به کشتی‌های اسرائیلی یا مرتبط با اسرائیل در ماه‌های اخیر است. ماه گذشته نیز یک کشتی باری که مالک پیشین آن ایال اوفر بود، در نزدیکی همین منطقه مورد حمله قرار گرفت. پیش از آن نیز انفجاری در یک کشتی دیگر اسرائیلی در دریای عمان روی داد.