کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات در مزر لبنان توسط ارتش اسرائیل

کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات در در دهکده «غجر»، واقع در مرز لبنان و اسرائیل، موجب شگفتی شد. این محموله شامل ۴۳ قبضه اسلحه و مقادیری مهمات بود. کشف و توقیف این محموله بزرگ اسلحه، شامل سلاح‌های کمری به ارزش حدود ۸۳۰ هزار دلار، توسط عملیات مشترک ارتش و پلیس اسرائیل صورت گرفت.

ارتش اسرائیل گفته است احتمال دست داشتن حزب الله لبنان در قاچاق این محموله به قصد ناامن کردن شمال اسرائیل توسط فلسطینی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اسرائیل، در سال جاری میلادی، بیش از ۱۲ مورد تلاش برای قاچاق اسلحه در مرز لبنان را خنثی کرده و در مجموع بیش از ۱۰۰ قبصه سلاح را ضبط کرده است.

ماه گذشته، واحد گشت مرزی ناحیه شمال اسرائیل، یکی از ساکنان «عین قینیه»، روستایی در بلندی‌های گولان، در فاصله نه چندان دور از مرز لبنان را، به ظن تلاش برای قاچاق ۱۲ قبضه اسلحه به اسرائیل دستگیر کرد. وی در یک منطقه کشاورزی در نزدیکی شهر مرزی «متولا» دستگیر شد. ارزش سلاح‌هایی که از او ضبط شد تقریبا ۱۴۰ هزار دلار بود.

همچنین ماه گذشته، نیروهای امنیتی اسرائیل، یک پدر و پسر عرب اسرائیلی را دستگیر کردند که مظنون به  قاچاق مقدار زیادی حشیش و سلاح گرم از لبنان به اسرائیل بودند که به گفته ارتش، به طور بالقوه از طرف سازمان تروریستی حزب الله لبنان برنامه ریزی شده بود.

گروه تروریستی حزب‌الله لبنان به قاچاق مواد مخدر در سراسر جهان شهرت دارد. تروریستهای حزب‌الله لبنان، با قاچاق مواد مخدر و تولید مقادیر زیادی حشیش در شرق لبنان، هزینه‌ فعالیت‌های تروریستی خود را تأمین می‌کنند.