کشمکش در بین تندرویان ، وابسته به خامنه ای  بر سر اف‌ای‌تی‌اف  بالا گرفت

پایگاه خبری جریان پایداری و اصول گرایان تندرو در ایران با ابراز نگرانی شدید از احتمال بازنگری در تصویب لوایح گروه ویژه اقدام مالی (در مبارزه با تروریسم و پول‌شویی)، امروز در مطلبی انتقادی از احتمال رأی اعضای تشخیص مصلحت نظام به این لایحه، تصویب آن را عملا غیر ممکن، ناامید کننده و مشکل ساز دانست.
به نوشته رجانیوز، تصویب لایحه مبارزه با تروریسم و پولشویی، باعث می شود تا ایران نه تنها به آمریکا بلکه به تمامی دنیا در قبال فعالیت های مالی خود پاسخ پس داده و در قبال دیگر کشورها هم متعهد باشد.
این پایگاه خبری در گزارش خود با اشاره غیر مستقیم به تمایل در باقی ماندن تحریم ها علیه کشور با پراهمیت خواندن دورزدن تحریم ها در آینده سیاسی کشور نوشت: احتمال خروج ایران از لیست سیاه FATF در صورت تصویب لوایح مذکور، «تقریبا صفر» است.

جالب اینجاست که اگر این پیش‌بینی محقق شود یعنی لوایح FATF مصوب شود ولی ایران از لیست سیاه این نهاد بین‌الدولی خارج نشود، نه تنها هزینه‌های مبادلات مالی ایران کاهش پیدا نمی کند بلکه افزایش خواهد یافت زیرا همانطور که بارها بیان شده است، دور زدن تحریم‌ها در صورت تصویب لوایح FATF سخت تر و در نتیجه، پرهزینه تر خواهد شد.

این اصرار جریان اصولگرا و نزدیک به رهبر نظام اسلامی در ایران، به باقی ماندن در تحریم ها و لزوم جلوگیری از هر اتفاقی برای توقف دور زدن تحریم ها و آنچه به عنوان منافع از سوی این جریان مطرح می شود، ناظران را به این اشتراک نظر می رساند که ظاهرا تحریم ها و فشارهای بین المللی بر مردم ایران، منافعی گسترده و حیاطی را برای این جریان و وابستگان به رهبری نظام ایجاد کرده است که بر اساس گزارشات رسانه وابسته به این جریان، هر گونه خللی در بقای تحریم ها و جلوگیری از دورزدن تحریم ها می تواند منافع این جریان را به خطر بیاندازد.