کمپین«من وکالت می دهم» در داخل و خارج از ایران گسترده میشود.مخالفان و موافقان چه می گویند؟

چند روزی است که کمپینی با نام:من وکالت می دهم در فضای مجازی به راه افتاده که هدف خود را دادن وکالت به شاهزاده رضا پهلوی اعلام کرده است.

اما پرسش اینجاست که این وکالت به چه منظوری به وی داده می شود؟

فعالان در این کمپین که عموما جوانان و همچنین شخصیت های مطرح در عرصه ای هنری و ورزشی و اجتماعی هستند در پاسخ به این پرسش میگویند که هدف از دادن وکالت به شاهزاده رضا پهلوی برای عبور از رژیم ملایان و سپس برگزاری یک رفراندوم آزاد برای تعیین شکل حکومت می باشد.

از سوی دیگر مخالفان این کمپین این استدلال را برای مخالفت خود بیان می دارند که هواداران نظام پادشاهی قصد دارند جامعه را  به سوی فردگرایی ببرند و با مطرح کردن یک نفر همه چیز در او خلاصه گردد.

اما این در حالی است که این گروه ها و اشخاص مخالف خود نیز حاضر به همکاری و هماهنگی با دیگران نیستند و با گذشت ۴ ماه از خیزش ملی و انقلابی در ایران این گروه ها نتوانستند بر سر نقاط مشترکی همچون دموکراسی،حکومت سکولار و دموکرات و باور به حقوق بشر و دیگر موارد به یک ائتلاف دست یابند.

اکنون موافقان کمپین«من وکالت می دهم»امیدوار هستند با جمع آوری هرچه بیشتر امضا در داخل و خارج از کشور از شاهزاده رضا پهلوی بخواهند نه تنها عامل اتحاد و همگرایی در میان نیروهای مخالف رژیم باشد بلکه در راستای رساندن صدای حق خواهی و دادخواهی ملت ایران  دیدارهای دیپلماتیک و رایزنی های جهانی را به عمل آورد.

موافقان دادن وکالت به شاهزاده رضا پهلوی الزاما باورمند به نظام پادشاهی نیستند اما ایشان را شخصی موجه می دانند.

شاهزاده رضا پهلوی در تازه ترین اظهار نظر گفته بود که برای این منظور او نیاز دارد تا از جانب ملت ایران اجازه ای داشته باشد.

فعالان کمپین«من وکالت می دهم»پتیشنی را آماده کرده و در فضای مجازی به اشتراک گذارده اند که طی روزهای گذشته بیش از دویست هزار نفر آن را امضا کرده اند و افزوده شدن افراد جدید به این پتیشن همچنان ادامه دارد.

علی کریمی،ابراهیم حامدی،دکتر امیر حمیدی،داریوش اقبالی،اردلان سرفراز،عباس پهلوان،بیژن کیان،فیروزه غفارپور،مادر نیکا شاکرمی(از جانباختگان خیزش انقلابی)شاهین نجفی و چندین چهره مطرح دیگر حمایت خود از این کمپین را اعلام داشته و شاهزاده رضا پهلوی را وکیل خود اعلام کرده اند.

لینک امضای پتیشن:

https://chng.it/8KMDZ8xRYN