گروه های تروریستی وابسته به حکومت ایران در عراق تهدید کردند: انتقام سختی از آمریکایی‌ها می‌گیریم

گروه های تروریستی وابسته به حکومت ایران در واکنش به عملیاتی موشکی و پهپادی شب گذشته ارتش آمریکا علیه سه قرارگاه آنها در مرز سوریه با عراق ، در بیانیه ای تهدید کرده ، گفتند : انتقام خون چهار تن از  نیروهای حشد شعبی که بامداد امروز (دوشنبه) در بمباران جنگنده‌های آمریکایی کشته شده اند را  خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است :  مجددا تاکید می‌کنیم که ما بر ادامه حملات خود علیه نظامیان آمریکایی ادامه داده و  تاکید می‌کنیم که انتقام سختی از آمریکایی‌ها خواهیم  گرفت.

ارتش ایالات متحده، بامداد امروز دوشنبه، به مواضع شبه نظامیان مزدور رژیم ایران در خط مرزی مشترک عراق و سوریه حمله کرد. بنا به ارزیابی برخی از تحلیلگران، این حمله پیامی از جانب دولت واشنگتن خطاب به رژیم ایران است که ادامه تعرض نیروهای مزدور حکومت ایران در عراق و سوریه را تحمل نخواهد کرد.

در همین حال، وزارت دفاع ایالات متحده گفت که سه پایگاه متعلق به چریک‌های وابسته به رژیم ایران هدف حمله قرار گرفته است. به گفته منابع آمریکایی، قرارگاه امام علی یکی از این پایگاه ها بوده که گروه‌های مزدور حکومت ایران، از آن به حملات موشکی و پهپادی علیه سربازان آمریکایی در عراق پرداخته بودند.

این حمله موشکی و پهپادی ارتش آمریکا به سوی نقطه ای به نام البوکمال در داخل سوریه و در نزدیکی خط مرزی با عراق بود که رژیم ایران از چند سال پیش به ساخت یک قرارگاه نظامی بزرگ در آنجا مشغول است و آن را “قرارگاه امام علی” نام نهاده است.

این یکی از موارد معدودی است که ایالات متحده تایید می کند که به البوکمال حمله برده است.

در سه سالی که از آغاز احداث این قرارگاه می‌گذرد، آن مکان بارها هدف حملات موشکی و بمباران‌ها از جانب هواپیماهای ناشناس واقع شده، ولی هیچ کشوری مسئولیت آن را به عهده نگرفته بود. اکنون ارتش آمریکا اعلام می دارد که به دستور مستقیم پرزیدنت بایدن، شب گذشته یک حمله موشکی وپهپادی در آنجا صورت گرفته که به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، پنج کشته برجای گذاشته است. ولی خبرگزاری رسمی سوریه ادعا کرد که در این حملات “یک کودک” کشته شده و سه غیرنظامی زخمی گردیده‌اند. ولی روزنامه های عراقی می‌نویسند که دست کم چهار تن در این رشته عملیات کشته شده‌اند که همگی چریک‌های وابسته به رژیم ایران بوده‌اند.