گروه های ترور فلسطینی در غزه، آشوب گسترده ای در کنار مرز اسرائیل را برای امروز تدارک دیده اند

گروه های ترور فلسطینی در غزه اعلام کرده اند که امروز (چهارشنبه) اغتشاش و آشوب در خط مرزی غزه با اسرائیل را از سر می گیرند و ارتش اسرائیل خود را برای رویارویی با هر احتمالی آماده ساخته و نیروهای نظامی در حد لازم در طول مرز مستقر شده اند و چندین سامانه ضد موشکی از نوع “گنبد آهنین” نیز به آن ناحیه آورده شده تا اگر حماس و جهاد اسلامی قصد پرتاب موشک داشته باشند خنثی شود.

حماس روز آدینه گذشته نیز اغتشاشات گسترده ای را در خط مرزی به راه انداخت که در جریان آن یک رزمنده اسرائیلی به سختی زخمی شد و همچنان با خطر مرگ روبرو می باشد.

سازمان های ترور، امروز را روز خشم نام نهاده و اعلام کرده اند تا هنگامی که اسرائیل به اشغال سرزمین فلسطینی پایان ندهد و از مسجد الاقصی بیرون نرود، این نبرد را ادامه خواهند داد. اسرائیل از ده ها سال پیش، تولیت مسجدالاقصی را به دولت اردن سپرده و در مدیریت آن دخالتی ندارد. ولی هرگاه فلسطینیان در این مکان مقدس به آشوب و سنگ پرانی دست می زنند، پلیس اسرائیل ناچار به دخالت می باشد.

در چند روز اخیر، هوا کردن بادکنک های انفجاری از غزه به سوی اسرائیل همچنان ادامه داشته و بیش از ده آتش سوزی گسترده در بیشه زارهای پیرامونی غزه رخ داده است. همچنین یک موشک از غزه به سوی خاک اسرائیل شلیک شده بود که آسیبی وارد نیاورد.

گروه های ترور در غزه، در گذشته ادعا می کردند که این عملیات تعرضی در اعتراض به ادامه محاصره زمینی و دریایی از جانب اسرائیل می باشد، ولی اکنون می گویند که هدفشان “آزاد کردن قدس شریف” و همه “سرزمین اشغالی فلسطین” است.

رژیم ایران نه تنها پول و اسلحه در اختیار این گروه های ترور قرار می دهد، بلکه از آن ها خواسته است بر شدت تعرض علیه اسرائیل بیافزایند و هرگونه تلاش صلح را خنثی کنند.

سخنگوی ارتش اسرائیل امروز (چهارشنبه) گفت که واکنش ارتش نسبت به هرگونه آشوب و اغتشاش، بسیار قاطعانه و کوبنده خواهد بود.

سیاست اسرائیل همیشه آن بوده که ستیز مسلحانه گروه های ترور فلسطینی علیه اسرائیل، موجب قطع رساندن آذوقه و مایحتاج به مردم غزه نشود – گرچه، گمان حماس و جهاد اسلامی آن است که هر اندازه فقر و محنت در بین فلسطینیان بیشتر شود، آسان تر می توان آن ها را برای عملیات خصمانه علیه اسرائیل بسیج کرد.

هر روز بیش از صد کامیون حامل محصولات مصرفی، از اسرائیل وارد غزه می شود. ولی امروز گروهی از اهالی آبادی های پیرامونی غزه، در یک گذرگاه مرزی گرد آمدند و از عبور کامیون ها به داخل غزه جلوگیری کردند. آن ها از دولت می خواهند که یک بار و برای همیشه، گروه های تروریستی در غزه را سرکوب کند تا این گونه به طور مداوم نتوانند زندگی اهالی اسرائیل را مختل کنند.

این افراد با شعار “به فلسطینیها بفهمانید که اگر ترور هست، آذوقه نخواهد بود”، خواستند از این عملیات دست بردارند.