گزارش مشروحی از حمله تروریستی در اسرائیل و قتل چهار شهروند اسرائیلی

در پی حمله یک فرد چاقو به دست در یک مرکز خرید در بئر شبع، در جنوب اسرائیل، چهار نفر کشته و چند تن زخمی شدند.

روز گذشته(سه شنبه)روز خونین و سختی برای مردم اسرائیل بود با وجود آنکه اسرائیل با این نوع از حملات تروریستی به جان شهروندان خود آشنایی دارد اما در سالهای اخیر حادثه ای نظیر آنچه روز سه شنبه رخ داد و چهار تن از شهروندان جان باختند و چند تن دیگر زخمی گردیدند رخ نداده بود.

حدود ساعت چهار بعد از ظهر یک شهروند عرب اسراییلی با ماشین شخصی خود بسوی عابران حمله می برد و دو نفر را کشته سپس از ماشین پیاده شده و با چاقو به عابرین حمله می برد و آنان را زخمی می کند.

بار دیگر سوار اتوموبیل شده و یک نفر دیگر را زیر گرفته و به قتل می رساند و دوباره از ماشین پیاده شده و با چاقو به مردم حمله می کند.

یک راننده اتوبوس که مسلح بوده بسوی او شلیک می کند و او را متوقف می کند.

قربانیان این حادثه تروریستی دو زن و دو مرد هستند.

دوریس یاهباس ۴۹ ساله، لورا یتژاک ۴۳ ساله و مناهم یهزکل ۶۷ ساله با ضربات چاقو کشته شدند. موشه کراویتزکی، ۵۰ ساله،دوچرخ سواری بود که این تروریست او را با ماشین به زیر گرفت و جان باخت.

رسانه های فلسطینی عامل حمله تروریستی با چاقو را محمد غالب ابوالقیان ۳۴ ساله، یک محکوم تروریستی از شهر بادیه نشین حورا در نقب شناسایی کردند. ابوالقیان که بر اثر جراحات وارده در صحنه جرم به هلاکت رسید، به دلیل توطئه برای پیوستن به گروه تروریستی بنیادگرای داعش در سوریه، چهار سال زندان را سپری کرده بود. او در سال ۲۰۱۹ آزاد شد. پلیس گفت که احتمالاً وی  در حمله تروریستی روز سه شنبه به تنهایی عمل کرده است.