گلشیفته فراهانی: ما ایرانیان درخارج با هم همدل و هم‌صدا هستیم برای رسیدن به آزادی و رهایی ایران

گلشیفته فراهانی، بازیگر بین‌المللی سینما، درباره پیام مشترک خود برای سال نو میلادی،همراه با شاهزاده رضا پهلوی،علی کریمی،نازنین بنیادی،مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون  گفت: «همان‌طور که مردم ایران در درون ایران همدل، هم‌صدا و متحد هستند، ما ایرانیان خارج از ایران هم با هم همدل و هم‌صدا هستیم برای رسیدن به آزادی».

او اظهار داشت: «مهم نیست چه کسانی افراد اول هستند. هرچقدر بیشتر باشیم چه بهتر. ما احزاب سیاسی نیستیم که با هم ائتلاف کنیم. ما می‌توانیم با هم متحد و همدل باشیم. ائتلاف بین احزاب سیاسی اتفاق می‌افتد و ما اصلا حزب سیاسی نیستیم».

این چند چهره و شخصیت سیاسی و هنری و ورزشی و مدنی به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۳ در صفحات فضای مجازی خود نوشتند: «سال ۲۰۲۲ سال شکوه همبستگی ایرانیان با هر باور و زبان و گرایش بود. با سازماندهی و همبستگی، سال ۲۰۲۳ سال پیروزی ملت ایران خواهد بود؛ سال تحقق آزادی و عدالت در ایران».

ایران از ۲۶ شهریور پس از اعلام خبر جان باختن مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد» تهران، صحنه اعتراضات سراسری و بی‌سابقه‌ای در چهار دهه گذشته بوده است. به گزارش منابع حقوق بشری از جمله هرانا، در چهار ماه گذشته دست‌کم ۵۰۸ تن در جریان این اعتراضات به دست مقام‌های امنیتی و انتظامی کشته شده‌اند. در میان کشته‌شدگان ده‌ها کودک احراز هویت شده‌اند.

سرکوب سنگین و خشونت‌بار اعتراضات مردمی از سوی حکومت، واکنش‌های گسترده‌ای را در سطح بین‌المللی به دنبال داشته است، از جمله وضع تحریم‌های تازه از سوی آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا علیه عوامل دخیل در سرکوب معترضان در ایران.

برخی این پیام مشترک را به یک ائتلاف سیاسی تشبیه کردند و این در حالی است که شاهزاده رضا پهلوی پیش تر بر این امر تاکید گذارده بود که هرگونه ائتلاف و هماهنگی سیاسی باید میان احزاب و جریان های سیاسی شکل گیرد و افراد نمی توانند با یکدیگر ائتلاف کنند.