گله : گرانی ها آنقدر سریع شده که حتی رادیو و تلویزیون دولتی در ایران، اخبار نرخ کالا را پخش نمی کنند

کمبود مایحتاج عمومی در ایران و افزایش سرسام آور نرخ کالاهای ضروری، به چنان حدی رسیده که تلویزیون و رادیوی حکومتی، به دستور شخص خامنه ای، پخش اخبار پیرامون نرخ کالاهای عمومی را متوقف ساخته است.

روزنامه آفتاب یزد، با تایید این وضع ناگوار، امروز (یکشنبه) نوشت که اکنون مدتی است “صدا و سیما” از انتشار اخبار مربوط به کالاهای ضروری خودداری می ورزد.

اکنون مدتی است که افزایش بهای کالا به شتابی رسیده که مرتبا سفره خانواده ها را کوچک و کوچکتر می سازد و در ظرف مدت کوتاهی نرخ برخی از اجناس به دو برابر می رسد و در نتیجه، مردم آن را از سفره خود حذف می کنند.

پیشتر گفته شده بود که به علت گران بودن نرخ گوشت قرمز، بسیاری از افراد به خرید استخوان و پوست و قسمت های دور ریختنی گوشت بسنده می کنند و با آن آبگوشت درست می کنند.

روزنامه آفتاب یزد نوشت که تا چندی پیش، هرگاه کالایی گران می شد، به دنبال مسؤول آن می گشتند و او را “سلطان فلان کالا” توصیف می کردند. ولی امروز شمار سلطان ها بسیار زیاد شده زیرا هربار گروه بزرگتری از صاحبان قدرت، قیمت ها را بالا می برند.

آشنایان امور اقتصادی می گویند که وضع این دولت از نظر تامین معیشت مردم، با دولت پیشین هیچ تفاوتی ندارد و قیمت ها همچنان بالا می رود و هیچ کنترلی انجام نمی گیرد.

نرخ شماری از کالاهایی که بسیار مورد نیاز مردم است، در دو سال اخیر دو برابر شده و این در حالی که مزد متوسط کارگران به زحمت چند درصد بالا رفته و در نتیجه، خانواده ها هر روز مجبور می شوند مواد غذایی کمتری بخورند.

این کمبود خوراکی، بر سلامت مردم،  و به ویژه تندرستی کودکان و نوجوانان، اثرات مرگباری دارد.