یکی از متهمین به لاپوشانی همکاری با رژیم ایران در آرژانتین از زندان آزاد شد

دادگاه آرژانتین یکی از شخصیت های سیاسی آن کشور را که متهم به پرده پوشی در مورد انفجار در کانون همیاری یهودیان در بوئنوس آیرس بود آزاد کرد.

این انفجار در سال ۱۹۹۴ (۲۴ شال پیش) رخ داد و حکومت اسلامی ایران و حزب الله لبنان به اجرای آن متهم شدند و شش تن از مقامات وقت در ایران و همچنین دو تن از سرکردگان حزب الله به طور مستقیم متهم گردیدند و قرار بازداشت علیه آنان صادر شد.

فردی که از زندان آزاد گردید، کارلوس زنینی نام دارد که یکی از اعضای کابینه خانم کریستینا فِرناندِز کیرشنر رئیس جمهوری وقت آرژانتین بود. خانم کیرشنر خود متهم است که شش سال پیش هنگامی که رئیس جمهوری آرژانتین بود، با دریافت رشوه کلان از حکومت ایران، برای پرده پوشی نقش رژیم ایران در این جنایت، به هدف عادی سازی روابط دو کشور اقدام کرده بود.

سه تن از سران حکومت ایران، که اینترپُل (پلیس بین الملل) ۱۲ سال پیش علیه آنان قرار توقیف بین المللی صادر کرد، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت ایران، آخوند علی فلاحیان وزیر وقتِ اطلاعات، و همچنین علی اکبر ولایتی وزیر وقتِ امور خارجه بودند.

کارلوس زنینی سه ماه پیش برای انجام تحقیقات در رابطه با تخلفات احتمالی رئیس جمهوری پیشین بازداشت شده بود. او پس از آزاد شدن، ادعا کرد که بازداشت او یک اقدام سیاسی بوده است.

دادگاه آرژانتین خانم کریستینا کیرشنر را رسما محکوم شناخته ولی به علل نامعلوم، وی هنوز بازداشت نشده است. او در حال حاضر عضو مجلس سنای آرژانتین است و هنوز از او سلب مصونیت پارلمانی نشده است