یک خرابکار فلسطینی سربازان اسرائیلی را در پیاده رو زیر گرفت و ۱۲ تن زخمی شدند

پیاده رو خیلی از خیابان های قدیمی اورشلیم که اتومبیل سوار فلسطینی قصد زیر گرفتن سربازان اسرائیلی را داشت

در یک اقدام تروریستی مستقیم علیه جان سربازان اسرائیلی، یک خرابکار عرب، سوار بر اتومبیل شخصی، کوشید گروهی سربازان اسرائیلی را که به طور دسته جمعی به سوی نقطه ای در یکی از خیابان های اورشلیم روان بودند  زیر بگیرد و دوازده تن از آنان را زخمی ساخت. این دومین بار در یک سال اخیر است که فردی اتومبیل سوار گروهی از سربازان اسرائیلی را مورد حمله قرار می دهد و قصد کشتن آنان را دارد.

حال یکی از سربازان آسیب دیده وخیم اعلام شد، ولی بقیه آن ها زخم های سبک برداشته اند. پیش از آن که سربازان دیگر فرصت شلیک داشته باشند، ضارب با اتومبیل خود از محل دور شده بود، ولی اتومبیل او در فاصله چند کیلومتری از محل حادثه شناسایی شد.

گفته می شود که این سوء قصد از پیش تنظیم شده نبوده است.راننده با اتومبیل خود و به سرعت وارد پیاده رو شد و کوشید سربازان را که در کنار هم حرکت می کردند، زیر بگیرد.

در شهر فلسطینی نشین جنین در بخش شمالی کرانه باختری، گروهی افراد مسلح فلسطینی به سوی سربازان اسرائیلی آتش گشودند. در جریان تیراندازی دفاعی سربازان اسرائیلی، یک فرد پلیس فلسطینی بر اثر اصابت گلوله از پای در آمد. این درگیری هنگامی روی داد که سربازان اسرائیلی قصد داشتند خانه ای را که محل زندگی یک قاتل فلسطینی بوده ویران کنند. این قاتل، یک اسرائیلی را در جریان عملیات تروریستی کشته بود و طبق مقررات ارتش اسرائیل، خانه اینگونه قاتلان باید ویران شود تا خانواده ها بکوشند از پیوستن فرزندان و نزدیکان خود به عملیات تروریستی علیه اسرائیل باز دارند.

روز گذشته همچنین در جریان واکنش سربازان اسرائیلی در نوار مرزی با غزه نسبت به پرتاب بطری های آتش زا از جانبت آشوبگران فلسطینی، یک نوجوان فلسطینی کشته شد.