۳۳۰ هنرمند ایرانی، با مردم خوزستان اعلام همبستگی کردند

بیش از ۳۳۰ تن از سینماگران، نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری امروز چهارشنبه ۳۰ تیرماه، طی بیانیه‌ای کوتاه با مردم معترض استان خوزستان اعلام همبستگی کرده‌اند.

مسعود کیمیایی، جعفر پناهی، محمد رسول‌اف، عبدالرضا کاهانی، بهمن قبادی، محمد شیروانی، مهناز محمدی، مصطفی آل‌احمد، علی مصفا، بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم، حمید پورآذری، عزیزالله حمیدنژاد، حمید نعمت‌الله، نگار جواهریان و مهتاب کرامتی تعدادی از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

طی روزهای اخیر شهروندان معترض استان خوزستان در اعتراض به فقدان مدیریت منابع آبی و بحران تامین آب در این استان اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کرده‌اند.

محمد رسول اف، کارگردان سینما در حساب شخصی خود از صدور این بیانیه کوتاه خبر داده و آن را منتشر کرده است: «ما با هم‌میهنان خوزستانی، به جان آمده از ظلم و خشونت و تبعیض، همبسته‌ایم.»

دزدسالارانی که با غارت‌گری به محیط زیست و منابع و فرهنگ ایرانیان تاخته‌اند، شایسته مسئولیت نیستند و تداوم این وضعیت، موجب نابودی ایران خواهد شد.»

اعتراضات گسترده مردم خوزستان نسبت به بی آبی و فقدان مدیریت آب روز گذشته در ششمین روز خود ادامه داشت و شهروندان در شهرهای مختلف این استان از جمله سوسنگرد، بهبهان، آبادان، ایذه، اهواز، خرمشهر و شادگان دست به تجمعات اعتراضی زدند. بر اساس ویدئوهای منتشر شده، تجمع شهروندان در ایذه، با حضور نیروهای نظامی، درگیری با معترضین و بعضا شلیک گاز اشک آور به سوی آنان همراه بوده است.

تجمعات مردمی در اعتراض به بی آبی، بی توجهی مسئولان و فقدان مدیریت آب در استان خوزستان از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده و تاکنون به دستکم ۲۲ شهر گسترش یافته است.