وزیر خارجه آمریکا دوباره ستمگری های رژیم ایران را بشدت محکوم دانست

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در توییترتازه  خود از آنچه سرکوب اعتراضات مردمی توسط رژیم به گفته او جنایتکار ایران خوانده است انتقاد کرده است.

او همچنین در توییتر خود تاکید کرده است که مردم ایران لایق احترام به حقوق اساسی و انسانی  خود هستند.

وزیر خارجه آمریکا گفته است: ۵ هزار نفر از اعتراضات دی ماه گذشته تاکنون در زندان به سر می‌برند. ۳۰ زن به دلیل مخالفت با حجاب اجباری در بازداشت هستند. صدها درویش و ده ها  فعال محیط زیست و ۳۰ کشاورز اصفهانی   ۴۰۰ نفر از مردم اهواز همگی به گفته وی توسط رژیم ایران زندانی شده‌اند.

برخی نمایندگان مجلس ایران پیش از این بازداشت بیش از ۴ هزار نفر از مردم ایران در اعتراضات دی ماه را تایید کردند. برخی زنان معترض به حجاب اجباری موسوم به  دختران خیابان انقلاب نیز بازداشت و محاکمه شدند اما ده ها فعال محیط زیست بازداشت شده همچنان و بدون محاکمه در بازداشت به سر می‌برند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان پیام خود تاکید کرد مردم ایران لایق احترام به حقوق انسانی خود هستند.

همزمان با افزایش اعتراضات در ایران بازداشت ها نیز افزایش یافته است. با این که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگزاری تجمعات در صورت نداشتن سلاح و بر خلاف اسلام نبودن آزاد است اما اعتراضات اخیر با برخورد شدید حکومت ایران مواجه شده است.

این چندمین موضع گیری وزیر امور خارجه آمریکا در مورد حقوق بشر و رفتارهای حکومت جمهوری اسلامی در ایران است.

وزیر امور خارجه ایالات متحده ضمن اشاره به افزایش بیکاری از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و رژیم فاسد ایران اسم برده که در سالهای اخیر بر ثروت خود افزوده اند.

مایک پومپیو در توییتر  پنجشنبه خود نوشت: رژیم فاسد  ایران سپاه حزب الله و حماس را غنی کرده است و ثروت کشور را غارت  کرده است تا هزینه جنگ‌های نیابتی در خارج از ایران کند در حالیکه خانواده‌های ایرانی با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

پمپئو در توییتر خود عکسی از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران گذاشته و روی آن نوشته در حالی که خانواده های ایرانی تقلا میکنند سپاه پاسداران ایران ثروتمند شده است.

یک دیدگاه

Comments are closed.