اروپا که برای نجات رژیم ایران می کوشد، به بازداشت دیپلمات های رژیم نیز دست می زند

در همان روزی که وزیران خارجه اروپایی در وین گرد آمده بودند تا ببینند که چگونه می توان رژیم ایران را از ورشکستگی حتمی نجات داد و از سقوط حکومت موجود جلوگیری کرد، هلند اعلام داشت که دو تن از دیپلمات های حکومت ایران در لاهه را اخراج کرده، ولی حاضر نشد درباره هویت افراد و علت اخراج اطلاعاتی در اختیار رسانه های قرار دهد.

همچنین، درست یک روز پیش از آن که حسن روحانی وارد اتریش شود، پلیس آلمان از بازداشت یک دیپلمات حکومت اسلامی ایران خبر داد که دولت اتریش نیز مصونیت او را باطل کرد. این بازداشت، پس از دستگیری یک زن و مرد در بلژیک و بازداشت یک ایرانی دیگر در فرانسه  صورت گرفت. این افراد متهم هستند که قصد داشته اند هنگام برگزاری همایش سالیانه سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس به اقدام تروریستی دست بزنند.

نام دیپلمات ایرانی که از او سلب مصونیت شده، اسدالله اسدی اعلام گردید.

بدین سان، علیرغم آشکار شدن چهره تروریستی حکومت ایران، که در واقع ازسرگیری جنایاتی است که حکومت، در اوائل انقلاب علیه مخالفان خود در خارج از ایران مرتکب می شد، کشورهای اروپایی همچنان به تلاش خود برای حفط تجارت با رژیم ایران ادامه می دهند.

در واکنش به این رویدادها، یک دیپلمات حکومت ایران که نامش برده نشد، چنین ادعا کرد: «همه این بازداشت ها و اخراج ها، جزیی از اقدامات دشمنان ما برای ضربه زدن به تلاش های نجات توافق هسته ای است».

این دیپلمات که قاعدتا باید به امور واقف بوده و در جریان تحولات باشد، ادعای خود را در حالی مطرح کرد که اتریش و آلمان از جمله کشورهایی هستند که بیشترین تلاش را برای نجات حکومت ایران به عمل آورده اند و از یاران رژیم ایران هستند، ولی عملیات تروریستی حکومت ایرانرا برنمی تابند.

شش ماه پیش در هلند یکی از تلاشگران عرب خوزستان، در خیابانی در شهر لاهه هدف گلوله تروریستی قرار گرفت و از پای در آمد. سه سال پیش نیز یکی از مخالفان رژیم ایران در هلند ترور شد.