نیکی هیلی میگوید: پرزیدنت ترامپ میخواهد نشست شورای امنیت درباره حکومت اسلامی را برگزار کند

ترامپ میخواهد نشست شورای امنیت درباره حکومت اسلامی را برگزار کند

نماینده ایالات متحده در سازمان ملل روز سه‌شنبه از تمایل پرزیدنت ترامپ  برای برگزاری نشست سران کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در ماه جاری میلادی به منظور گفتگو درباره جمهوری اسلامی ایران و برنامه های موشکی و هسته ای و همچنین رفتار منطقه ای این کشور خبر داد. نیکی هیلی در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های کاری ماه سپتامبر شورای امنیت برگزار شد گفت رئیس جمهوری آمریکا جهت رسیدگی به موارد نقض قوانین بین المللی توسط جمهوری اسلامی و اقدامات بی ثبات کننده تهران در خاورمیانه خواستار برگزاری نشست سطح بالای شورا شده است.

وی در این جلسه خبری که در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویورک برگزار می‌شد به تاریخ برگزاری این نشست ویژه اشاره ای نکرد اما همزمان با نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در حاشیه نشست دو روزه سران مجمع که در ۲۵ سپتامبر آغاز می‌شود برگزار خواهد شد.

نشست خبری هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد یک روز پس از آن برگزار شد که ایالات متحده ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به مدت یک ماه برعهده گرفته است.

ریاست این مهمترین نهاد سازمان ملل متحد هر ماه به یکی از ۱۵ عضو دائم و غیر دائم به این شورا واگذار می‌شود.

خانم هیلی  در پاسخ به یکی از خبرنگاران حاضر که پرسید آیا رئیس جمهوری ایران در این نشست شرکت خواهد کرد گفت: طبق قوانین و اصول سازمان ملل متحد و شورای امنیت ایران حق  دارد که حضور داشته باشد و شرکت رئیس جمهوری ایران در این جلسه بستگی به تصمیم تهران دارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده با شرکت رئیس جمهوری ایران در این نشست موافقت خواهد کرد یا خیر گفت موافق هستیم.

خانم هیلی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آمریکا استراتژی مشخصی در برابر ایران دارد و آیا این استراتژی شامل تغییر رژیم نیز می شود گفت: استراتژی کاخ سفید ساده است و آن این است که اقدامات نادرست ایران و نقض قطعنامه های شورای امنیت توسط آن کشور را برجسته کنیم و اضافه کرد دولت پرزیدنت ترامپ  همچنین می‌خواهد صدای مردم ایران را تقویت کند و به آنها که خواهان زندگی بهتر هستند و حکومت با هر ابزاری آنها را سرکوب می کند این امکان را بدهد که صدای خود را به گوش جهانیان برسانند و در عین حال به مردم ایران با صدای رسا بگوید که آمریکا در کنار آنها ایستاده است