عراق سفیر خود را به دلیل رفتار غیر مسئولانه با شهروندان عراقی به بغداد فراخواند

راحج صابر عبود الموسوی، سفیر عراق در تهران

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر این کشور در تهران به دلیل رفتار غیر مسئولانه با شهروندان عراقی به بغداد فراخوانده شده است.

در بیانیه احمد محجوب آمده است وزارت امور خارجه عراق از رفتار غیر مسئولانه سفیر عراق در تهران با شهروندان عراقی بسیار متاسف است.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق به دلیل همین رفتار سفیر عراق در تهران وی را فوراً به کشور فراخواند تا ضمن انجام تحقیقات لازم کلیه اقدامات قضایی درباره این رفتار انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه عراق می‌گوید این وزارتخانه از تمامی سفارتخانه و مراکز دیپلماتیک عراق در دیگر کشورها خواسته است تا در خدمت شهروندان عراقی باشند و به همین دلیل سفارت عراق در تهران نیز باید همانند دیگر مراکز دیپلماتیک در خدمت شهروندان عراقی باشد.

این بیانیه جزئیات بیشتری در خصوص این رفتار غیر مسئولانه سفیر عراق در تهران با شهروندان عراقی بیان نکرده است.

طی  ماه های اخیر در پی سقوط  چشمگیر ارزش ریال در مقابل دلار به دلیل تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران شمار مسافران عراقی به ایران افزایش یافته است.

در همین حال محمد محب خدایی معاون گردشگری کشور پیش‌تر گفته بود که ورود گردشگر از عراق ۹۰ درصد رشد داشته است.

همزمان نیز گزارش هایی در مورد حضور مردان عراقی در خوزستان و مشهد و صیغه کردن زنان ایرانی منتشر شده که سبب خشم مردم گردیده و درگیری‌هایی را نیز سبب شده است.

مسئول یکی از دفاتر مسافرتی در ایران و عراق به خبرگزاری ایرنا گفته است در حال حاضر روزی ۱۵۰ هزار نفر از عراقی ها تنها برای خرید مایحتاج روزانه خود به منطقه آزاد اروند وارد می‌شوند و بازارها را خالی می‌کنند و شب مجددا از مرز به عراق باز می‌گردند.