نتانیاهو در سالروز انتقال سفارت آمریکا: دنیا از پیکار آمریکا علیه رژیم ایران حمایت کند

نخست وزیر اسرائیل و همسرش (راست) در کنار سفیر آمریکا و همسرش

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و وزیر دفاع، در یک همایش گفت که ایالات متحده در تلاش برای مهار کردن زیاده خواهی های رژیم ایران، شیوه درستی را در پیش گرفته است و دنیا باید از این تلاش حمایت کند.

نتانیاهو و شمار دیگری از بلندپایگان کشوری و لشگری، روز گذشته (آدینه) در آئین نخستین سال انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم شرکت کردند و یکبار دیگر از پرزیدنت ترامپ به خاطر اقدام دلاورانه و “تاریخ ساز” او زبان به سپاس گشودند.

نخست وزیر گفت که رژیم ایران، همچنان به تهدیدهای جنگی و به تلاش برای به آشوب کشاندن منطقه ادامه می دهد و در همان حال اعلام می کند که تعهدات خود در چارچوب برجام را زیرپا می گذارد و علیه ایالات متحده شاخ و شانه می کشد.

نتانیاهو گفت که مهار کردن این ستیزجویی های رژیم ایران، به سود همه ملت های جهان و به هدف برقراری آرامش در خاورمیانه می باشد و رسیدن به این هدف، به سود همه کشورهای منطقه و جهان است.

نخست وزیر در ادامه سخنانش، یادروز نخستین سال انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم را “یک روز هیجان انگیز” نامید  و آن را نشان دیگری از همکاری های گسترده اسرائیل و ایالات متحده دانست و گفت این همکاری در حال گسترش است و به منافع هر دو کشور و امنیت جهان یاری می رساند.

کشورهای اروپایی با اقدام ایالات متحده در انتقال سفارتخانه مخالفت ورزیدند. چند کشور در یک سال اخیر بخش هایی از سفارت خود را به اورشلیم منتقل کرده اند و یک کشور آمریکای لاتین سفارتخانه خود را به طور کامل به پایتخت اسرائیل انتقال داده است.

در آئین سالروز، دیوید فریدمن سفیر ایالات متحده در اسرائیل گفت که سالیان دراز بسیاری افراد دعا می کردند که سفارتخانه آمریکا به اورشلیم انتقال یابد، و پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود و اکنون این آرزو جامه عمل پوشیده است. فریدمن گفت که بسیاری از افراد و از جمله گردشگران خارجی به محل سفارتخانه دربخش جنوب شرقی اورشلیم می آیند تا این معجزه را به چشم خود ببینند.