سخن کوتاه

توجه کرده اید که اکنون مدتی است که علی خامنه ای در مورد کورونا و مصیبتی که گریبانگیر ملت ایران شده، و ناتوانی حکومت در رسیدگی به آن، مهر سکوت بر لب زده است. او دیگر نمی گوید که این ویروس کار آمریکا بود. دیگر فرمان رزمایش بیولوژیک نمی دهد. در کنج قصر خود نشسته و کسی را به حضور نمی پذیرد که مبادا کورونا بگیرد. ولی دوست دارد از طریق آنلاین سخنرانی کند و پیام بدهد. مثلا، روز گذشته گفت که راه نجات بشریت و رهایی از ظلم و تبعیض و جنگ و لگد مال شدن ارزش ها، عمل کردن به دستورات قرآن مجید است.

اگر چنین است، پس، علی خامنه ای مسلمان خوبی نیست و فرامین کلام الله مجید را زیرپا می گذارد، زیرا آن چه که به وفور در حکومت امروزی ایران دیده می شود، همانا ظلم است و تبعیض است ناامنی و زیرپا گذاشتن ارزش های معنوی و گسترش تن فروشی و اعتیاد و فقر و خیابان خوابی.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

رسانه های همگانی حکومت ایران مرتبا اخبار مربوط به مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کورونا را با تفصیل زیاد منتشر می کنند. ولی همچنان از انتشار گزارش های مشروح درباره وضع کورونا در داخل ایران پرهیز دارند. رژیم نیز انتشار روزنامه های کاغذی را ممنوع کرده تا از تعداد منابع خبری مردم بکاهد. در کنار آن، شورای عالی امنیت ملی حکومت اسلامی ایران اعلام کرده که از این پس انتشار اخبار مربوط به کورونا، فقط و فقط باید توسط وزارت بهداشت اعلام شود. علت هم خیلی ساده است: زیرا وزارت بهداشت هر روز می گوید که از شمار قربانیان و مبتلایان کاسته شده و مقامات شهرها و استان ها می گویند “دروغ است، دارد بالا می رود”.

در شبکه های اجتماعی این لطیفه را خواندیم که حیفمان آمد شما را بی اطلاع بگذاریم: در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، یک میهمان امریکایی به او گفت: در کشور ما آزادی بیان در حدی است که یک شهروند می تواند روبروی کاخ سفید بایستد و شعار بدهد “مرگ بر پرزیدنت آمریکا”. احمدی نژاد با افتخار گفت که همین آزادی بیان به طور کامل در ایران اسلامی نیز وجود دارد که در میدان استقلال یعنی همان میدان شهیاد بایستد و فریاد بزند “مرگ بر رئیس جمهوری آمریکا”.