یهودیان اسرائیل و جهان امشب و فردا (پنجشنبه ۱۰ اسفند) عید “پوریم” را که یادگار همبستگی دو ملت یهود و ایران است جشن می گیرند و آهنگ های شاد می نوازند و به رقص و پایکوبی می پردازند. درباره پوریم و پیشینۀ آن، مقاله ای نیز در ستون “تاریخ یهود” قرار داده ایم.

5 دیدگاه‌

  1. به نام خداوند بخشنده مهربان.با عرض سلام و احترام برای ارتباط تاریخی دو ملت.رابطه خوب تاریخی باعث نمیشه که ما به نا حق حکم کنیم و یا حقیقتو کتمان کنیم عهد بنی اسراییل برای من و ما ایرانیها هم محترمه و خارج از بحثی که حکومتهای منطقه چه تیپی هستند تشریعی یا غیر تشریعی به هر حال مردم مردمه مسلمانند در قرآن هم اسناد زیاد هست گفته شده که ما فرعونیان را به هلاکت رساندیم و قوم موسی را وارث سرزمین پر برکت یعنی از نیل تا فرات گردانیدیم ولی الان مردم منطقه فرعونیان نیستند پس تکلیف؟طبق سوره هفدهم قران اسراییل و نام حضرت اسحاق که ۱۷ بار در قرآن آمده و اصل عهد که به حضرت ابراهمیم داده شده شما از نظر ملکی ارث میبرید یعنی طبق تاریخ حضرت ابراهیم ۸ یا ۱۳ فرزند داشته باز بنا به قرآن که میگه خیر امور در وسط آنهاست شما چیزی در حدود یک دهم تا یک یازدهم از نیل تا فرات ارث میبرید که سرزمین اصلیتون کنعان بوده حتی اگر همتون مثل ما ایرانیها مسلمان بشید با زبان و ادبیات و تاریخ یهود باز هم همین حدود میشه کشورتون

  2. همین الان اگه یک عرب نه حالا عرب فارس ایرانی ولی یک عرب از عربستان که فارسی بلد نیست بیاد بگه اینجا ایران نیست عربستانه ما باهم برادر و برابریم و مسلمانیم میگم سلام برادر یه چاقو هم میزنم تو کمرش بهش میگم اینجا ایرانه حدو مرزتو بشناس

  3. به نام خدا.ما اگه مثل حضرت آسیه بگیم به خدای موسی ایمان آوردیم میریزن همون جور که حضرت آسیه را تیکه پاره کردن ما را هم تیکه پاره میکنن یه مقدارا شرایطو درک کن

  4. درود آقای امیر شما چرا یک جواب ساده یه باصطلاح منتقدان پوریم و مدعیان جشن “ابرانی کشی” ندادید ؟ جواب اینستکه همیشه مثلا روز پایان جنگ جهانی دوم در روسیه و بسیاری کشورها جشن گرفته میشود جشن “آلمانی کشی” و جشن بخاطر خوشحالی از “ریختن خون آلمانیها” نیست روز جشن رهایی جهان از جنگ و نکبت و گرامیداشت صلح است ولی بدخواهان قوم یهود همیشه کارهای آنها را بد جلوه میدهند . کارهایی که حتی بقیه دنیا بطور معمول اانجام میدهند و بدون اشکال است از طرف یهودیان مجاز نمی دانند مثل دفاع از خود . ./.

Comments are closed.