ایالات متحده دو فروند سامانه ضد موشکی از نوع “گنبد آهنین” از اسرائیل خریداری می کند

سامانه ضد موشکی گنبد آهنین تا کنون ده ها موشک را در-فضای شهر اشکلون شکار کرده است

سامانه ضد موشکی اسرائیلی از نوع گنبد آهنین، از دیدگاه نظامیان آمریکایی خیلی خوب عمل کرده و توانسته است شمار زیادی از موشک های شلیک شده از نوار غزه را شکار کند و از این رو ارتش آمریکا قصد دارد چند واحد از این سامانه را خریداری کند.

هدف مقامات آمریکایی، استقرار سامانه گنبد آهنین در کشورهای خاورمیانه و افغانستان است تا بتواند سربازان آمریکایی را در محل خدمت خود از حملات موشک های کوتاه برد در امان دارد.

گنبد  آهنین که ویژه خنثی کردن موشک های کوتاه برد می باشد، در سه سال اخیر در حوالی نوار غزه به خوبی عمل کرده و اکنون ایالات متحده می خواهد برای حفظ جان سربازان خود در خاورمیانه به این سامانه مجهز شود تا موشک هایی را که توسط داعش و یا حوثی های یمن شلیک می شود، در هوا شکار کند.

علاوه بر گنبد آهنین، اسرائیل دارای دو رشته سامانه های دیگر است که یکی برای شکار موشک های میان برد ساخته شده و سومی، موشک های دوربرد و بالستیک را هدف قرار می دهد.

منابع خبری گفتند که ارتش ایالات متحده در حال حاضر خواهان خرید دو فروند سامانه گنبد آهنین می باشد  تا آن ها را در محل استقرار سربازان آمریکایی در برخی کشورهای جهان نصب کند. این تصمیم نشان موفقیت اسرائیل در طراحی و عرضه کردن سامانه های امنیتی و ضد موشکی می باشد.

حکومت ایران یک رشته موشک های گوناگون با بردهای مختلف تولید کرده که شماری از آن را در اختیار حزب الله لبنان و حوثی ها در یمن قرار داده و در سوریه نیز مستقر ساخته است.

ایالات متحده، خود دارای دو سیستم ضد موشکی می باشد که یکی از آن ها به نام پاتریوت برای شکار کردن موشک های کوتاه برد و میان برد است و سیستم دیگر لیزری می باشد که قرار است موشک های بالستیک و دور پرواز را شکار کند.

کارشناسان آمریکایی در توجیه علت خرید سامانه گنبد آهنین از اسرائیل گفتند که شمار موفقیت این سیستم در شکار کردن موشک های کوتاه برد دشمن، شگفت انگیز بوده است.

2 دیدگاه‌

  1. من به عنوان یک غیر اسراییلی و غیر یهود . شما رو دوست دارم شما در کنار همه انسان های دیگه لایق بهترین ها هستید

Comments are closed.