کارشناسان اسرائیلی: رژیم ایران به دنبال بهانه از سرگیری برنامه های اتمی است، ولی جرات نمی کند

صالحی از یک سو گفت که رژیم ایران قادر است به آسانی به غنی سازی بیست درصدی باز گردد، و در همان حال افزود که رژیم ایران به این اورانیوم غنی شده نیازی ندارد

یک کارشناس امور ایران در اسرائیل، به نام یوسی مِلمَن در گزارش امروز خود (پنجشنبه) می نویسد که سران حکومت ایران و به ویژه سپاه پاسداران در جستجوی بهانه ای هستند که بتوانند برنامه های اتمی خود را از سر بگیرند

به گفته وی، علت این امر آن است که سران رژیم از این که سه کشور عمده اروپایی نتوانسته اند سازوکاری برای جبران تحریم های آمریکایی عرضه کنند، مایوس شده اند و اکنون به فکر از سرگیری برنامه های اتمی هستند و همزمان، به برنامه های موشکی خود ادامه می دهند.

علی اکبر صالحی رئیس آژانس اتمی حکومت ایران، روز گذشته (چهارشنبه) گفته بود که رژیم ایران همه تاسیسات و تجهیزات خود را به هدف از سرگیری روند غنی سازی، آماده کار دارد و می تواند در ظرف چند روز، سانتریفیوژها را دوباره به حرکت در آورد و غنی سازی را از سر بگیرد.

صالحی از یک سو گفت که رژیم ایران قادر است به آسانی به غنی سازی بیست درصدی باز گردد، و در همان حال افزود که رژیم ایران به این اورانیوم غنی شده نیازی ندارد، زیرا سوخت کوره اتمی کوچک در امیرآباد تهران، که توسط ایالات متحده در دوران شاه به ایران فروخته شده بود، دست کم تا ده سال دیگر، سوخت بیست درصدی مورد لزوم را دارد.

به گفته کارشناسان اسرائیلی، هرگونه بازگشت رژیم ایران به برنامه های غنی سازی اورانیوم، به مفهوم خروج از برجام خواهد بود که پیامدهای گسترده ای در پی خواهد داشت.

رژیم ایران بارها تهدید کرده بود که اگر آمریکا از برجام خارج شود، ایران نیز آن را ترک خواهد گفت. علی خامنه ای حتی گفته بود که او برجام را آتش خواهد زد. ولی ارزیابی کارشناسان اسرائیلی بر آن است که در شرایط کنونی، بعید می نماید که رژیم ایران جرات خروج از برجام را داشته باشد، زیرا پیامد آن ممکن است گسترش تحریم های بین المللی و ایجاد قحطی در ایران، و یا بروز جنگی باشد که ممکن است به سقوط رژیم بیانجامد.

4 دیدگاه‌

  1. دولت و ارتش اسرائیل نقش بسیار مهمی در مهار مافیای تبهکار فاشیست اسلامی اشغالگر ایران دارند. در درون ایران بعد از چهل سال حاکمیت تبهکاران وجدان های پاک بسیار اندک شده اند. تباهی، دروغ، و خشکسالی سراسر ایران را فرا گرفته. برای رهایی ایران و جهان از تبهکاران اسلامی نقش ارتش اسرائیل بسیار مهم است. بیاد بیاورید رهایی قوم یهود را به دست کورش کبیر. به یاد بیاورید پناه دادن یهودیان را در زمان رضا شاه پهلوی. آیا آن هنگام نرسیده است که اسراییل به کمک ایران و اندک وجدان های پاک ایرانی بیاید؟
    نابودی تروریسم و فاشیسم اسلامی فقط کمک به اندک وجدان های پاک ایرانی نیست، بلکه کمک به گسترش راستی و صلح در همه جهان است.

  2. DW Persian | دویچه‌‌وله فارسی

    ? فرمانده کل ارتش ایران اسرائیل را به نابودی تهدید کرد

    فرمانده کل ارتش ایران روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه گفت: «ما دست از دست برادران خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نمی‌آوریم تا آمریکا را از قدرتش سرکوب کنیم و رژیم نحس صهیونیستی را از صفحه روزگار محو شود.»

    آیا وقت آن نرسیده است که کماندوهای شجاع اسرائیلی مشت بر دهان یاوه گویان مسلمان فاشیست بکوبند؟

  3. ایران ۱۶۴۸۱۹۵ ( یک میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار و طصد و نود و پنج کیلومتر یننی ۵۰ هزار کیلومتر کمتر از لیبی وسعت دارد وبیش از ۱۶۰۰۰ وسیعتر از لبنان ، سوراخ و امکانات دیگر برای پنهان کردن تجهیزات و موشک سلاحهای هسته ای و سلاح برای پنهان کردن دارد ولی هرگز قویتر از رژیم غزافی نخواهد بود اسرائیل برای اطمینان خاطر خود هم شده چاره ای ندارد جز آنکه با اروپا روسیه و روسیه سفید و کریمۀ اکراین و کشورهای آسیای میانه و چین را با عدم پشیتیبانی اقتصادی و نظامی از حکومت تروریستی و فاسد و حتی ضعیف ایران تشویق و ترقیب کند مدل سقوط حکومت سرهنگ قزافی را در آن به اجرا درآورد به شرط آنکه مواظب خیانت کشورهای رژیمهای عربی همچون قطر و امارات و کویت و قطر و عراق و عمان روابط اقتصادی تودرتو برای خرید و فروش نفت و گاز و تبادلات کالا دارند باشد و با مصر و عربستان و ابوظبی و آمریکا جلوی دور زدن تحریمها و روابط اقتصادی پیچیده و مخفی ایران و قطر دبی و کویت و عراق و عمان را بگیرد و حتی محموله های آنها را مثل محموله گوشت قر قیزستان هدف بگیرند .

  4. اوضاع در کشور ما خیلی خرابه مردم بسختی نون شب درمیارن اونوقت این سران ظالم بفکر اعمال تروریست گونه خودشان هستند تعداد آشغال گردها زیاد شده .مواد غذایی بخاطر گرانی دردسترس نیست .واقعا نمیدونم اخر سرنوشت ماملت ایران چه خواهد شد ما مردم بفکر نابودی هیچ ملت دیگه ای نیستیم، اللخصوص ملت دوست اسرائیل

Comments are closed.