خبرگزاری ترکیه: ده ها تن از افراد سپاه پاسداران در سوریه، در جریان نبرد با نیروهای تحت فرمان روسیه کشته شدند

در گزارش خبرگزاری رسمی ترکیه گفته شده که در این نبرد حدود هفتاد تن از سربازان وابسته به روسیه کشته شده اند و سپاه قدس نیز ده ها قربانی داده است

خبرگزاری رسمی ترکیه نوشت که در جریان درگیری نظامی بین دو گردان از ارتش سوریه، که یکی تحت فرمان سپاه قدس و دیگری تحت فرمان ارتش روسیه بوده، ده ها تن از سپاهیان ایران کشته شده اند.

رادیو پیام اسرائیل هفته پیش از وقوع این درگیری خبر داده بود. در آن هنگام شمار تلفات افراد وابسته به سپاه قدس مشخص نبود. ولی اکنون خبرگزاری ترکیه شمار تلفات را ده ها نفر گزارش می کند.

ایران و روسیه در برابر این گزارش ها سکوت کرده اند، ولی تصور می رود که اخبار رسیده موثق باشد.

در گزارش آمده است که این درگیری از هنگامی آغاز شد که نیروهای تحت فرمان روسیه، که “سپاه تیگریس” نامیده می شود، به دنبال حمله سربازان سوری وابسته به سپاه قدس، از روستایی عقب نشین کردند و سپاه قدس بر آن جا مسلط گردید.و آنگاه یک درگیری خونین رخ داد که در آن ده ها تن از افراد سپاه قدس کشته شدند.

رژیم ایران همچنان ادعا می کند که در سوریه سرباز ندارد و تنها مستشاران نظامی به آن کشور فرستاده است.

در گزارش خبرگزاری رسمی ترکیه گفته شده که در این نبرد حدود هفتاد تن از سربازان وابسته به روسیه کشته شده اند و سپاه قدس نیز ده ها قربانی داده است.

به گفته آگاهان، اگر این خبر درست باشد، خونین ترین درگیری جنگی بین نیروهای ایران و روسیه محسوب می شود. افراد مسلح دو طرف، در گذشته نیز درگیری هایی داشته اند، ولی این گسترده ترین رویارویی نظامی بین نیروهای وابسته به ایران و روسیه است که گزارش آن منتشر می شود.

معاون وزیر خارجه روسیه هفته پیش به تلویزیون آمریکایی سی ان ان گفته بود که ایران و روسیه، دو کشور هم پیمان در سوریه محسوب نمی شوند. رئیس کمیسیون امنیت و امور خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفته بود که ارتش سوریه اجازه نداده بود که از سامانه های ضد هوایی اس – ۳۰۰ علیه جنگنده های اسرائیلی که مواضع سپاه قدس را در خاک سوریه بمباران می کردند، استفاده شود.

4 دیدگاه‌

  1. سلام روسها هرگز متحد ایران نبوده بلکه همیشه دشمن شماره یک ایران است .درهمین صدسال گذشته روسها سرزمین ایران را تکه تکه کردن و خاک ایران را تصرف کردن .و مثال های زیادی هست از قبیل جنگ عراق علیه ایران که روسها باز به ایران خیانت کردن و به عراق کمک های تسلیحاتی کردن. بهرحال روی ها هرگز قابل اعتماد نبوده و نیستند

  2. روسهای مرموز که نیروهای جمهوری اسلامی به اونها تکیه کردن فکر میکنن که حامی ایران در همه ابعاد بخصوص جامعه بین الملل میباشد اما همه میدانن و تاریخ ثابت کرده که روسهای مرموز هیچ زمانی دوست این ملت و کشور ایران نبودن فقط دنبال منافع و غارت و چپاول منابع غنی کشورما و نابودی فرهتگ مابودن که متاسفانه رژیم اخوندی این فرصت تاریخی‌ رو در اختیار روسهای مرموز و پوتین گذاشت بارها ثابت شده روسها در مواقع حساس حمایت نکردن حتی عراق که با امریکا جنگید روسها با اینکه قرارداد نظامی داشتن با عراق چراغ سبز حمله به امریکا را دادن روسها فقط به منافع خودشون فکر میکنن که از نظر منطقی درست است

  3. با جناب خالد موافقم؛ فقط خامنه ای می تواند غلط کند و چیییییز بخورد.«اختصاصی حضرت خامنه ای».

Comments are closed.