مایک پمپئو گفت:باور داریم تشکیل اتحادی مانند ناتو در خاورمیانه و در برابر جمهوری اسلامی شدنی است

وزیر خارجه ایالات متحده در خصوص ایران گفت :ما وارد یک توافق اتمی با ایران شده ایم که به آنها اجازه داد در برنامه اتمی خود پیشرفت کنند

مایک پمپئو وزیر  خارجه ایالات متحده آمریکا در گفتگویی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت:باور داریم تشکیل اتحادی مانند ناتو در خاورمیانه و در برابر جمهوری اسلامی ایران شدنی است .

تمامی کشورها در منطقه درک می کنند که داشتن چنین نهادی در راستای منافع آنهاست ما توافق اصلی را داریم و باید فقط روی برخی جزئیات اجرایی آن کار کنیم .

وزیر خارجه ایالات متحده در این گفتگو  با تاکید بر سخنان  پرزیدنت ترامپ در سخنرانی سالانه در کنگره در خصوص ایران گفت:ما وارد یک توافق اتمی با ایران شده ایم که به آنها اجازه داد در برنامه اتمی خود پیشرفت کنند .

ما حالا از آن توافق خارج شده و وارد کارزاری جدی شدیم تا مطمئن شویم مردم ایران  این فرصت را پیدا می‌کنند که حرف خود را بزنند وقتی مردم ایران بتوانند حرف بزنند خواهند گفت که از حضور نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه یمن عراق و لبنان راضی نیستند .

وزیر خارجه آمریکا افزود که فهرست ماجرا جویی های جمهوری اسلامی بسیار بلند است این هفته سالگرد چهل سال جمهوری اسلامی در حاکمیت ایران است .تجربه ای تلخ برای مردم ایران و نظامی که هنوز بزرگترین حامی تروریسم در جهان باقی مانده است قصد ما این است که هر کدام از این نقایص را اصلاح کنیم  .

مایک پمپئو اضافه کرد که خط قرمز هم برای سوریه کشیدند ولی بشار اسد به استفاده از سلاح شیمیایی ادامه داد این اشتباه بود .ما در شرایط سختی سوریه را تحویل گرفتیم .الان جمهوری اسلامی و روسیه نیروهای مهمی در سوریه محسوب می‌شوند و ما خلافت اسلامی را ناکار کرده و خطر داعش را به حداقل رسانده ایم .حالا به دنبال راهی سیاسی هستیم که تکلیف ۶ میلیون آواره داخلی سوریه مشخص شود و با پایین نگه داشتن هرگونه بروز خشونت روند بازسازی سوریه دنبال شود .

با توجه به در پیش بودن دیدار دوم میان پرزیدنت ترامپ و رهبر کره شمالی در ویتنام مایک پمپئو در مورد انتظارت احتمالی از این دیدار گفت این فرصتی واقعی برای جهان است  همین حالا که برای شما صحبت می کنم تیمی از طرف ما در پیونگ‌یانگ مشغول مذاکره و آماده سازی زمینه لازم برای دیدار دوم است .

مایک پمپئو گفت : کره شمالی تصمیم خود را گرفته که به سمت منطقه عاری از سلاح اتمی برود وزیر خارجه آمریکا با اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران ۱۲شرط ایالات متحده برای توافق با جمهوری اسلامی را برشمرد که در واقع فهرست خواسته های ایالات متحده از جمهوری اسلامی یا به عبارتی جزئیات تغییر رفتار رژیم ایران است.

برخی از این شروط شامل توقف حمایت از تروریسم و خودداری از اقدامات مخرب در منطقه نظیر حمایت از حزب الله لبنان و دخالتدر کشورهای منطقه است .