نتانیاهو از حمله نظامی دوباره اسرائیل به سوریه پرده برداشت و گفت که تلاش علیه حکومت ایران، در همه زمینه ها ادامه دارد

نخست وزیر به خبرنگاران گفت: ما هر روز و همچنان با قاطعیت علیه رژیم ایران اقدام می کنیم و یکی از نمونه های آن را در روزهای اخیر دیدید

نتانیاهو پیش از آن که رهسپار ورشو شود، در گفتگو با خبرنگاران، عملا تائید کرد که آخرین حمله نظامی به نیروهای سپاه قدس در سوریه، توسط ارتش اسرائیل انجام گرفته است.

سوریه پیشتر اعلام کرده بود که هواپیماهای اسرائیلی هدف هایی را در خاک سوریه مورد حمله قرار داده بودند – و ادعا کرد که یک بیمارستان آسیب دیده است. ولی در گزارش منابع بیطرف گفته شده بود که تانک های اسرائیلی هدف هایی را در داخل سوریه و در فاصله کمی از مرز، خمپاره باران کرده اند.

نخست وزیر اسراییل به خبرنگاران گفت: ما هر روز و همچنان با قاطعیت علیه رژیم ایران اقدام می کنیم و یکی از نمونه های آن را در روزهای اخیر دیدید.

بسیاری از فرماندهان نظامی و سیاسی رژیم ایران و همچنین حسن نصرالله، در هفته های اخیر هشدار داده اند که اگر حملات اسرائیل به مواضع سپاه پاسداران و نیروهای وابسته به رژیم ایران در سوریه ادامه یابد، رژیم ایران قادر است تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کند. این تهدیدها با واکنش کوبنده نتانیاهو روبرو شد که نوشت اگر چنین شود، سقوط حکومت در ایران حتمی خواهد بود.

با توجه به آن که در هفته های اخیر نتانیاهو بر شدت واکنش های لفظی خود به تهدیدهای جنگی رژیم ایران افزوده، برخی تحلیلگران در اسرائیل آن را با پیکار انتخاباتی در اسرائیل بی ارتباط نمی دانند. انتخابات عمومی در اسرائیل کمتر از دو ماه دیگر برگزار می شود و احزاب و گروه های مخالف نتانیاهو سخت می کوشند از ادامه نخست وزیری او جلوگیری کنند.

اهود باراک که خود مدت کوتاهی نخست وزیر بود، در سخنان امروز (چهارشنبه) خود گفت که شخصا مایل نیست وارد پیکار انتخاباتی شود و نقشی برای خود بجوید، ولی بیشترین تلاش خود را خواهد کرد که نوعی اکثریت پارلمانی به وجود آید تا نتانیاهو نتواند ریاست دولت بعدی را به دست بگیرد.

نتانیاهو در ادامه سخنان خود با خبرنگاران، به آنان گفت که دولت وی انواع شیوه ها و بیشترین امکانات را به کار می برد تا به مبارزه با رژیم ادامه دهد. او رژیم ایران را بزرگترین خطر در خاورمیانه می داند و بر این باور است که شرایط کنونی، بهترین زمان را به وجود آورده که برای مهار کردن حکومت ایران اقدام شود.

نتانیاهو از عملکرد کشورهای اروپای غربی به شدت انتقاد کرد و از جمله گفت که آن ها چشمان خود را در برابر عملیات خودسرانه رژیم ایران می بندند و می کوشند با آن حکومت کنار آیند. او گفت: رژیم ایران آدمکشان خود را برای انجام عملیات تروریستی به کشورهای اروپایی می فرستند و سران آن کشورها تلاش دارند این عملیات را پرده پوشی کرده و یا آن را نادیده بگیرند.

نتانیاهو دوباره به همکاری گسترده بین اسرائیل و کشورهای عرب منطقه پرداخت، و در این زمینه گفت: «صرفنظر از سوریه، روابط اسرائیل با همه کشورهای عربی ارتباطات بسیار مثبتی است.   او گفت که برخی جنبه های این مناسبات علنی است، ولی بقیه آن جنبه محرمانه دارد.

آگاهان می گویند این واقعیت که وزیران خارجه شماری از کشورهای عرب و از جمله عربستان سعودی و کویت و بحرین، در کنار نخست وزیر اسرائیل در یک تالار حضور دارند، نشان تحولات سیاسی مهمی است که در منطقه رخ داده و حکومت اسلامی ایران با تهدیدهای خود علیه کشورهای عربِ همسایه، آن را به سوی اسرائیل سوق داده است.

در کنار حکومت ایران، دولت های ترکیه، لبنان و حکومت خودگردان فلسطینی، این کنفرانس را تحریم کرده اند.

رژیم ایران بیشترین تلاش تبلیغاتی را علیه برگزاری این همایش بزرگ بین المللی به کار گرفته است.

یک دیدگاه

  1. با درود
    پول و سیاست بازی دشمنان و رقبای ایران ، نزدیک به ۷۰ سال است سعی بر ایجاد دشمنی بین ایران و اسرائیل کرده است.
    جنگ بین دو کشور بزرگترین اشتباهی است که میتواند صورت پذیرد و میتواند باعث تقویت دشمنان واقعی و رقبای همیشگی ایران و اسرائیل شود. در حالیکه اتحاد دو کشور امنیت و اقتدار پایدار را برای دو کشور به همراه دارد.

Comments are closed.