رئیس یک مرکز مطالعاتی اسرائیل پیشنهاد کرد اسناد اتمی ایران که به اورشلیم آورده شده، در اینترنت و دسترسی همگان قرار گیرد

بنیامین نتانیاهو چند ماه پیش با برگزاری یک کنفرانس رسانه ای، فاش ساخت که ماموران اسرائیلی توانسته اند بیش از یکصد هزار سند و طرح را که در واقع آرشیو کامل فعالیت های هسته ای رژیم ایران است به اورشلیم منتقل سازد.

یکی از مقامات ارشد پیشین وزارت خارجه اسرائیل پیشنهاد کرد که دولت همه اسنادی را که در مورد فعالیت های اتمی رژیم ایران، از شورآباد تهران به اورشلیم منتقل سازد، در اینترنت قرار دهد تا در دسترس همگان باشد و دنیا به چشم خود ببیند که رژیم ایران در این ادعا که قصد بهره گیری مسالمت آمیز از انرژی اتمی دارد دروغ می گوید و می خواهد دنیا را فریب دهد.

دکتر دوری گولد Dori Gold که در گذشته مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل بود، با مطرح ساختن این پیشنهاد توضیح داد که رژیم ایران هنوز ادعا می کند که قصد ساخت بمب هسته ای ندارد و غنی سازی اورانیوم را برای مصارف غیرنظامی می خواهد – ادعایی که کاملا دروغ است و همه دنیا می دانند که جنبه ترفند دارد.

دکتر دوری گولد در سال های اخیر ریاست یک اندیشکده را به نام مرکز مطالعات استراتژیک امور عمومی به عهده دارد که بیشترین تاکید آن بر امور خارجی اسرائیل، و به ویژه روابط آن با کشورهای عرب است.

بنیامین نتانیاهو چند ماه پیش با برگزاری یک کنفرانس رسانه ای، فاش ساخت که ماموران اسرائیلی توانسته اند بیش از یکصد هزار سند و طرح را که در واقع آرشیو کامل فعالیت های هسته ای رژیم ایران است به اورشلیم منتقل سازد.

اسرائیل از روسای سازمان بین المللی انرژی اتمی و همچنین از همه کشورهای علاقمند دعوت کرد برای مشاهده و بررسی این اسناد به اورشلیم بیایند.

با آن که این اسناد به دوران پیش از امضای توافق اتمی موسوم به برجام مربوط می شود، ولی طرح هایی در میان اسناد وجود دارد که شیوه ساخت کلاهک اتمی را برای نصب در موشک ها مورد بررسی قرار داده است.

رژیم ایران هیچ واکنش مستقیمی در این باره نشان نداده و محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم، در واکنش خود، افشاگری های نتانیاهو را “مسخره” نامیده و نخست وزیر اسرائیل را “چوپان دروغگو” نامیده است.

آگاهان می گویند که دفتر نخست وزیری ممکن است این پیشنهاد دکتر دوری گولد را مورد مطالعه و حتی اجرا قرار دهد.

اژانس بین المللی انرژی اتم، تا کنون هیچ اقدامی برای بررسی اسناد و پیگیری آن انجام نداده است. آژانس ادعا می کند که این اسناد به گذشته تعلق دارد و به پس از برجام مربوط نمی شود  و این درحالی که اسناد ثابت می کند که رژیم ایران، در طول سال ها به آژانس دروغ گفته و مخفیانه می کوشیده است کلاهک اتمی تولید کند که بتواند آن را به روی موشک های بالستیک نصب کرده و اسرائیل و حتی کشورهای اروپایی را هدف تهدید هسته ای قرار دهد.

یک دیدگاه

  1. چوپان دروغگو بچه آخوند ظریف بی وطن عرب صفت است که ایران را به اربابش روسیه فروخت. جای تعجب است که دولت آمریکا به چنین موجوداتی پاسپورت آمریکایی می دهد.

Comments are closed.