رئیس مجلس ایران به چین رفت پس از او ولیعهد عربستان نیز وارد پکن شد

 همین امروز بن سلمان  ولیعهد عربستان سعودی سفر دو روزه اش ر ابه چین آغاز کرد . آخرین سفر ملک سلمان پادشاه عربستان به چین به سال ۲۰۱۷ میلادی باز می‌گردد

رئیس مجلس ایران به چین رفت پس از او ولیعهد عربستان نیز وارد پکن شد . ناظران سفر آسیایی بن سلمان  ولیعهد عربستان را در راستای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می کنند .

گرچه رئیس جمهوری چین ازعزم پکن برای همکاری راهبردی با تهران خبر می دهد رئیس جمهوری چین می گوید دیدارش با علی لاریجانی رئیس مجلس اسلامی بسیار پر ثمر بوده است ولی همچنین در سال گذشته پکن تلاش کرده است هر چه بیشتر حضور خود را در جهان عرب افزایش دهد .

همین امروز بن سلمان  ولیعهد عربستان سعودی سفر دو روزه اش ر ابه چین آغاز کرد . آخرین سفر ملک سلمان پادشاه عربستان به چین به سال ۲۰۱۷ میلادی باز می‌گردد. به گزارش رویترز چین در جریان این دیدار ها بر خط باریکی گام برمی دارد زیرا روابط تنگاتنگی نیز با ایران دارد و با عربستان سعودی دشمن منطقه ای جمهوری اسلامی .

با روابط نزدیکی که چین با جمهوری اسلامی ایران دارد از سوی دیگر چین به پایداری روابط تنگاتنگ خود با عربستان سعودی  نیز نیاز مبرم دارد و به منافع خود در هر سو چشم دوخته است .

عربستان سعودی علاوه بر اینکه یکی از مهمترین منابع تامین نفت چین محسوب می شود خود نیز از بازارهای مورد علاقه پکن یکی از مهمترین واردکننده گانه کالای چینی از جمله پهپادهای نظامی آن کشور است .

بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ایستگاه پیشین خود پاکستان و هند نشان داد که دست خالی راهیه سفر آسیایی نشده است . او قراردادهایی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار با پاکستان و وعده سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد در هند در عرض دو سال آینده . اینها توجه عربستان  و چین را به خود بسیار جلب کرده است.

یک دیدگاه

  1. علی لاریجانی جنایتکار فاشیست قاتلی است که دستش به خون مردمان ایران آلوده است. او از جمله (نا) کسانی است که در طی چهل سال نه تنها خون ایرانیان را مکیده بلکه مسول ترور و جنایت در سرتاسر جهان است.

Comments are closed.