شیوه جدید دانشمندان اسرائیلی برای ترمیم پوست افرادی که دچار سوختگی شده اند به بازار می آید

کارشناسان می گویند که درمان سوختگی پوست، یکی از چالش های مهم پزشکی است و بسیار وقت گیر است و مستلزم انجام پانسمان روزانه و جلوگیری از بروز عفونت است.

ولی شیوه درمانی جدید اسرائیل به سرعت عمل می کند و با پاشیدن یک ماده افشانه ای، قشر شفافی روی محل سوخت به وجود می آید که همانند پوست انسان عمل می کند.

یکی از ویژگی های این افشانه پلیمری آن است که پس از یک روز کاملات سفت می شود و مانند پوست انسان، از محل زخم مواظبت می کند و بیمار می تواند بدون هراس حمام کند و به کارهای روزانه ادامه دهد.

بیمارانی که با این شیوه درمان شده اند می گویند که این قشر پلیمری از شدت درد نیز می کاهد. زیرا درد ناشی از سوختگی پوست و گوشت انسان، همانند یک شکنجه تمام نشدنی است و گاهی غیرقابل تحمل می باشد.

این اسپری مدت چند روز دوام می آورد و سفت و سخت باقی می ماند و این امر به فرد آسیب دیده امکان می دهد زندگی عادی را دنبال کند و از شدت درد او کاسته می شود.

پزشکان می گویند که این شیوه شباهت به یک داستان خیالی دارد، ولی یکی از دستاوردهای علمی است که نصیب دانشمندان و پزشکان اسرائیلی شده است.

این شیوه درمانی جدید در ماه های اخیر در ۹ بیمارستان در اسرائیل و در چند کشور دیگر جهان آزمایش شده و نتایج بسیار رضایت بخشی داشته است.

شرکت اسرائیلی نانوماتیک که ابداع کننده این شیوه جدید درمانی می باشد، با پشت سرگذاشتن همه مراحل آزمایشی، اعلام داشته که تا سه ماه دیگر، آن را به طور کامل وارد بازار خواهد کرد.