حسن روحانی برای دیدار رسمی به عراق می رود، ولی دولت بغداد می کوشد تا حد امکان از رژیم ایران دور شود

دیدار حسن روحانی از عراق در حالی انجام می گیرد که دولت مرکزی همچنان می کوشد خود را از حکومت تهران دور نگاه دارد

در آستانه دیدار تاریخی حسن روحانی از عراق، عناصر تندرو شیعه در آن کشور بر شدت حملات تبلیغاتی خود علیه اسرائیل و ایالات متحده افزوده اند و این کشورها را مورد تهدید قرار می دهند.

سخن از گروه هایی مانند حشد شعبی و مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و گروه های دیگر است که تهدید می کنند نیروهای آمریکایی در عراق را مورد حمله نظامی قرار خواهند داد و همچنین برای نابودی آن چه که “کیان صهیونیستی” می نامند اقدام خواهند کرد.

منابع اطلاعاتی اسرائیل چندی پیش گفته بودند که حکومت ایران شماری از موشک های دوربرد و نقطه زن خود را به خاک عراق منتقل ساخته تا از آنجا بتواند اسرائیل را مورد حمله قرار دهد.

آگاهان نظامی می گویند که این یکی از شیوه های شناخته شده حکومت ایران در انجام جنگ نیابتی می باشد.

با پیروی ازهمین شیوه، رژیم ایران بیش از یکصد هزار موشک و راکت و خمپاره برای حزب الله لبنان فرستاده تا از طریق آن گروه، اسرائیل را مورد حمله قرار دهد.

محافل اطلاعاتی اسرائیل در ماه های گذشته گفته بودند که از تلاش رژیم ایران برای احداث پایگاه های موشکی در عراق آگاهی کامل دارند و در صورت احساس خطر، جنگنده های اسرائیلی وارد حریم هوایی عراق شده و آن مراکز را بمباران خواهند کرد.

در ادامه گزارش گفته شده بود که ایالات متحده از اسرائیل درخواست کرده که از انجام عملیات نظامی در حریم هوایی عراق خودداری ورزد، زیرا چنین اقدامی ممکن است حضور نظامیان آمریکایی در عراق را به خطر اندازد.

دیدار حسن روحانی از عراق در حالی انجام می گیرد که دولت مرکزی همچنان می کوشد خود را از حکومت تهران دور نگاه دارد. نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق دیدارهای متعددی با رهبران عربستان سعودی داشته اند و از آنها وعده های زیادی گرفته اند که یکی از هدف های اصلی آن، دور ساختن دولت شیعه عراق از حکومت اسلامی ایران بوده است. یکی دیگر از شخصیت های سیاسی عراق که به عربستان سفر کرد، مقتدا صدر آخوند جوان و تندرو شیعه بود که حکومت ایران تا کنون نتوانسته است او را به سوی خود بکشاند.

در آستانه دیدار حسن روحانی از بغداد، یک شخصیت سیاسی شیعه به نام هادی الامیری که رهبری یکی از گروه های پرقدرت شیعه را در عراق به دست دارد، از جمله کسانی بود که خواستار خروج هرچه زودتر نیروهای آمریکایی از کشورش شد و تهدید کرد که در غیر این صورت، جان آن ها به خطر خواهد افتاد.

یک گروه دیگر شیعه وابسته به رژیم ایران که امروز (یکشنبه) دوباره تهدید هایی علیه ایالات متحده و اسرائیل انتشار دارد “حزب الله النُجَبا” نامیده می شود که آن هم توسط حکومت ایران در عراق برپا گردیده است.