ویدیوی طعنه‌آمیز به خامنه‌ای و سپاه درباره دیدار روحانی با سیستانی که از سایت ریاست‌جمهوری ایران حذف شد

سایت دفتر حسن روحانی سه‌شنبه ویدیویی با عنوان‌ دیدار حسن روحانی با آیت‌الله علی سیستانی مرجع عالی شیعیان منتشر کرد.

این ویدیو اما ساعاتی پس از انتشار از سایت دفتر ریاست‌جمهوری حذف شد.

نقطه جالب توجه این است که این ویدیو، حاوی طعنه‌هایی تلویحی به علی خامنه‌ای رهبر ایران، سپاه پاسداران و برخی از مقام‌های ایرانی است.

حسن روحانی دوشنبه برای سفری سه روزه وارد عراق شد. پیش از این سفر مقام‌های دفتر ریاست‌جمهوری ایران اعلام کردند که قرار است حسن روحانی با آیت‌الله علی سیستانی دیدار کند.با توجه به این‌که آیت‌الله سیستانی در دوره گذشته از دیدار با محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری پیشین ایران امتناع کرده بود، دیدار احتمالی با روحانی مهم به نظر می‌رسد.

ویدیوی مذکور، دیدار احتمالی را حاوی سه پیام برای سه طرف دانست.در پیام اول به رهبران عراق عنوان شده است که «نشان خواهد داد روحانی از قدرت قابل توجهی برخوردار است و لازم نیست آن‌ها با چهره‌های نظامی درباره مصالحه تاکتیکی گفت‌وگو کنند و می‌توانند این کار را با روحانی با عنوان رئیس دولت ایران انجام دهند».

به نظر می‌رسد این ویدیو به حضور هر از چند گاه برخی سران سپاه به ویژه قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس در عراق و دیدارشان با مسئولان این کشور اشاره دارد.برخی از گروه‌های شبه‌نظامی عراقی از سوی ایران پشتیبانی و توسط قاسم سلیمانی هدایت می‌شوند.

پیام دوم ویدیوی دفتر ریاست‌جمهوری هم به سران ایران بود که بنا بر آن دیدار احتمالی روحانی با آیت‌الله سیستانی «نشان می‌دهد روحانی از سوی یکی از بلندپایه‌ترین و پرنفوذترین مراجع تقلید مورد استقبال قرار گرفته است».

این پیام به طور تلویحی مسئولان ایرانی را خطاب داده و برخی از کاربران فضای مجازی ابراز عقیده کرده‌اند که مخاطبش، علی خامنه‌ای رهبر ایران است.

پیام سوم درج شده در ویدیو خطاب به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و متحدانش است و می گوید «عراق اجازه نمی‌دهدخاکش مورد استفاده از سوی دولت ثالثی برای اقدام علیه ایران قرار گیرد».