برایان هوک:قاسم سلیمانی وزیر خارجه است نه ظریف.تحریم‌های جدید در راه است

برایان هوک، مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت کاخ‌سفید به دنبال فشار حداکثری بر حکومت ایران است و ممکن است معافیت تحریم نفتی ایران را پس از اتمام مهلت آن در ماه اردیبهشت تمدید نکند.

برایان هوک همچنین با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار به قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه گفت از نظر او آقای سلیمانی وزیرخارجه ایران است نه جواد ظریف.

گفتنی است چواد ظریف نیز دلیل استعفای یکروزه خود را این اعلام کرد که او به عنوان وزیر امورخارجه رسمی ایران قدرت و نقشی ندارد.

آقای هوک روز جمعه  در جلسه‌ای که در یکی از ساختمان‌های کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی‌سی و از سوی شورای دموکراسی برگزار شد به فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر در ایران اشاره کرد و فعال بودن آیت الله علی‌خامنه ای، رهبر و محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه حکومت اسلامی در توییتر را “ریاکاری” حکومت ایران خوانده است.

او همچنین به حاضران که گروهی از فعالان جامعه‌مدنی ایران و منتقدان حکومت بودند گفت: “حتما دیدید که اخیرا رهبر جمهوری‌اسلامی نشانی بر سینه قاسم سلیمانی گذاشته که به نظر من وزیرخارجه واقعی جمهوری‌اسلامی اوست. (رهبر به او) تبریک گفت و برایش آرزوی شهادت کرد. البته گفت امیدوار است که به زودی اتفاق نیفتد اما امیدوارم در نهایت شهید بشوی. این بسیار بسیار عجیب است. البته این با بیانیه‌های آخرالزمانی رژیم ایران از جمله اظهارات احمدی نژ‌اد همخوانی دارد.”

ایالات متحده حکومت اسلامی را بزرگترین حامی تروریسم در جهان می داند و به گفته برایان هوک و وزیر امورخارجه آمریکا میخواهند با وارد آوردن فشار حداکثری جکومت اسلامی را وادار کنند دست از حمایت از تروریسم و آشوب طلبی در منطقه و جهان بردارد.

برایان هوک همچنین از احتمال وضع تحریم‌های تازه و اعمال فشارهای نفتی بیشتر بر ایران خبر داد.

ایالات متحده در اردیبهشت ماه سال جاری از قرارداد اتمی با حکومت ایران خارج شد و پس از آن تحریم های تعلیق شده بازگشتند که مهمترین آنها تحریم فروش نفت است که ایالات متحده قصد دارد فروش نفت حکومت اسلامی را به صفر برساند.

برایان هوک همچنین با اشاره به انتصاب ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه ایران در پاسخ به سوال بی‌بی‌سی فارسی درباره احتمال تحریم شدن او مانند صادق لاریجانی، رئیس پیشین این قوه گفت: “ما تحریم‌هایمان را پیش از عملی شدن علنی نمی‌کنیم. اگر مثلا بخواهیم پول افراد خلاف‌کار را مسدود بکنیم و قبل از عملی کردن این طرح آن را علنی بکنیم، آنها می‌توانند پیش دستی کنند. می‌توانم به شما بگویم تحریم‌های تازه ای در راه است اما در این مرحله نمی‌توانم اطلاعات بیشتری بدهم.”

وزارت امور خارجه آمریکا این هفته در گزارش سالانه خود از وضع حقوق‌بشر در جهان در سال ۲۰۱۸، عملکرد ایران در زمینه حقوق‌بشر را بسیار ضعیف توصیف کرد. تهران همواره با رد اتهام نقض حقوق‌بشر انتقادهای حقوق بشری آمریکا و کشورهای غربی را به عنوان دخالت در امور داخلی خود رد می‌کند.

یک دیدگاه

Comments are closed.