همکاران رادیو پیام اسرائیل عید نوروز و جشن پوریم را باحضور فرهیختگان برگزار کردند و از دوستی دو ملت سخن گفتند

همکاران رادیو پیام اسرائیل و برخی از میهمانان برنامه در جشن نوروزی رادیو پیام اسرائیل در تل آویو

 

در آستانه فرا رسیدن نوروز فرخنده، تیم همکاران رادیو پیام اسرائیل جشن باشکوهی را با حضور ده‌ها تن از فرهیختگان ایرانی در اسرائیل، در تالار باشکوهی در تل آویو برگزار کردند که با برنامه‌های هنری، موسیقی ایرانی و رقص و پایکوبی همراه بود. در لحظه تحویل سال، همگان به پا خاستند و رهبر ارکستر لحظات را بر شمرد و در دقیقه تحویل سال، همگی فریاد شادی سر دادند و یکدیگر را در آغوش کشیدند و فرا رسیدن سال نو را به هم شادباش گفتند.

در این شب، با ملت ایران ابراز همبستگی شد و همگان روزی را آرزو کردند که ملت ایران به آرمان‌های میهنی خود برسد و از رنج و محنت رهایی یابد.

آن چه به زیبایی این شب پرشکوه می افزود، آئین وارد کردن دو پرچم ملی ایران و اسرائیل بود که دو دختر نوجوان هر یک پرچمی را به اهتزاز درآوردند و همگان به پاخاسته و سرود ای ایران را اجرا کردند.

همچنین سفره هفت سین که کاملا شبیه سفره سنتی ایرانی بود، در بالای مجلس مورد توجه همگان و به ویژه میهمانان غیر ایرانی قرار گرفته بود.

خانم سحر و شیرلی از همکاران رادیو پیام اسرائیل، برنامه را آغاز کردند و آقای رانی عمرانی مدیریت موسیقی را به عهده داشت. در این جشن که به طور مستقیم از فیس بوک رادیو پیام اسرائیل نیز پخش می شد، خانم شهرزاد شادی، همراه با ارکستر سازهای ایرانی، چند سرود ملی ایران را اجرا کرد که همگان را به شوق آورد.

همه شرکت کنندگان در این آئین فرخنده تاکید کردند که نوروز در اسرائیل را نشان دوستی و همکاری دو ملت می دانند. لحظاتی پس از تحویل سال و شادمانی حاضران، خانم لیلی بنایان به روی صحنه رفت و فال حافظ گرفت و حاضران را به وجد آورد.

در این برنامه، آقای منشه امیر سردبیر رادیو پیام اسرائیل، از چگونگی بنیانگذاری این رادیو سخن گفت و از «همکاران خوب خویش» سپاسگزاری کرد.

سفره زیبای هفت سین که میهمانان و به ویژه غیر ایرانیان، نسبت به آن کنجکاوری زیادی نشان دادند

در پایان این سخنان کوتاه، آقای امیر یکایک همکارانی را که در اسرائیل زندگی می کنند به حضور بر روی صحنه دعوت کرد و دست یکایک آنها را فشرد و گفت که رادیو پیام اسرائیل توانسته است در اسرائیل یک خانواده رسانه‌ای به وجود آورد که همه اعضای آن، خود را بخشی از این خانواده می‌دانند و با دل و جان استعداد و انرژی خود را در اختیار این پروژه مهم قرار داده‌اند.

از خانم فرانک که در ایالات متحده زندگی می کند و از همکاران خوب رادیو پیام اسرائیل است، درخواست شده بود که همکاران برون مرزی رادیو پبام را یک به یک نام ببرد تا از آنان در این شب پرشور سپاسگزاری شود.

آقای منشه امیر در این بخش از برنامه، از تلویزیون ایران آریایی که از لوس آنجلس برنامه پخش می کند، نیز به گرمی سپاسگزاری کرد.

پرهیجان ترین بخش برنامه، شعر خوانی همکار رادیو پیام اسرائیل، آقای بابک اسحاقی بود که از قلب تل آویو، همیشه دلش برای ایران و ملت ایران می تپد و سروده‌های بسیاری در این رابطه دارد و یک شاعر تلاشگر و پراحساس ایرانی در اسرائیل محسوب می‌شود. او یکی از بهترین سروده‌های خود را دکلمه کرد که با استقبال و کف زدن‌های میهمانان همراه بود.

آقای بابک، که برگزاری جشن شب گذشته مدیون تلاش او و همسرش خانم پرند اسحاقی بود، یکی دیگر از سروده های خود را نیز با شور و هیجان دکلمه کرد. بندهایی از این سروده را خواننده هنرمند شیرازی، آقای کرامت اجرا کرد.

شماری از یاران رادیو پیام اسرائیل با تی شرت های پرچم ملی ایران

با فرا رسیدن لحظه تحویل سال، که به وقت اسرائیل یازده و پنجاه و هشت دقیقه شب، و در واقع دو دقیقه پیش از نیمه شب بود، ارکستر متوقف شد و شمارش لحظات پایانی آغاز گردید و با تحویل سال نو میهمانان برنامه به رقص و پایکوبی پرداختند.

شماری از مهیمانان در عکس مشترک با بابک اسحاقی همکار رادیو پیام اسرائیل و شاعر و روزنامه نگار

بخش هایی ازفیلم های این شب شاد را می توانید در اینجا ببنیید

 

2 دیدگاه‌

  1. خیلی جالبه. نوروز برهمه ایشان مبارکباد

    جای تعجب که جوانان و نوجوانان زیر سی سال , در این گروه خیلی اندکند. چرا؟
    ایرانیان مهاجر آیا علاقه ای به داشتن فرزند ندارند؟ یا فرزندانشان با ایران آشنایی و هم نوایی کمتری دارند؟

    جای تبلیغات فرهنگ ایرانی در اسرائیل خالی است.
    شاد باشید

  2. نوروز و پورین بر همه شما دوستان گرامی مبارک
    به‌ یاد تمامی زندانیان و تبعیدی های بی ملاقاتی
    به یاد تمامی بیماران بی ملاقاتی
    و به یاد تمامی ساکنان خانه سالمندان که به فراموشی سپرده شدند
    و در آخر به شما کارکنان رادیو پیام اسرائیل و کلیه تمامی شنوندگان و تمامی مردمان آزاده فارسی زبانان و کلیه انسان های دو کشور دوست اسرائیل و ایران
    برهمه و همه نوروز خجسته باد
    با سپاس فراوان

Comments are closed.