برایان هوک گفت : رژیم ایران سالانه ۷۰۰ میلیون دلار بودجه مالی به حزب الله لبنان می دهد

آقای هوک گفت : ما نشانه‌های این فشار را می بینیم و شاهد هستیم که رهبر حزب الله از مردم می خواهد که پول به آنها صدقه بدهند چنین رفتاری خود شاهد بارزی است و این همان تأثیری است که ما به دنبال آن هستیم

برایان هوک نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران گفت : هر ساله در ایران ۷۰۰ میلیون دلار بودجه مالی به حزب الله لبنان می دهد و بازگشت تحریم ها جلوی این حمایت مالی را گرفته است.

سایت نشنال روز جمعه  گفتگو با برایان هوک را منتشر کرد . او در این گفتگو تاکید کرد پولی که یک شبه نظامی حزب الله می گیرد خیلی بیشتر از حقوقی است که یک آتش نشان در ایران دریافت می‌کنند .

آقای هوک گفت : ما نشانه‌های این فشار را می بینیم و شاهد هستیم که رهبر حزب الله از مردم می خواهد که پول به آنها صدقه بدهند چنین رفتاری خود شاهد بارزی است و این همان تأثیری است که ما به دنبال آن هستیم.

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در یکی از آخرین سخنرانی خود از طرفدارانش خواست به این گروه پول بدهند تا بتوانند فشاری که ناشی از تحریم‌ها است را کم کند .

این گزارش می‌افزاید آمریکا تحریم‌های بیشتری را در دست تهیه دارد تا علیه حزب‌الله اعمال کند آقای هوک در حالی با این سایت مصاحبه کرده که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا جمعه دیروز برای دیدار با مقام‌های لبنان در آن  کشور حضور داشت.

یک دیدگاه

Comments are closed.