برای ملت ایران تنها یک “بازگشایی” وجود دارد و آن، برافتادن این رژیم و رهایی ایران زمین است! تفسیر سیاسی هفته، نوشته منشه امیر

در داخل ایران، مشکلات سنگین مالی و اقتصادی مانع برگزاری آئین نوروزی نگردید. شمار زیادی از مردم ایران در فقر و تنگدستی نوروز را جشن می گیرند

تفسیر سیاسی هفته
نوشتـۀ منشـه امیـر

دانلود فایل صوتی تفسیر

مردم ایران و ایرانیان در سراسر جهان، و سرزمین‌هایی که روزگاری به ایران تعلق داشته و زبان آنها پارسی و فرهنگشان ایرانی است، سال نو را با شادمانی آغاز کردند. در داخل ایران، مشکلات سنگین مالی و اقتصادی مانع برگزاری شکوهمندانه آئین نوروزی نگردید.

حکومت کوشید به این فرخنده آئین اصیل ایرانی، جنبه دینی و اسلامی بدهد، ولی آب در هاون کوبید و مردم، بر ایرانی بودن این آئین تاکید گذاشتند و تا آن جا که می‌توانستند، آن را از دین جدا ساختند.

ایرانیان سال نو را با امیدهای بسیار آغاز کرده‌اند.
هر اندازه امید آنان بیشتر می شود، بر شدت هراس و نومیدی دست اندرکاران حکومت افزوده می‌گردد.

ایرانیان سال پر انتظار و سرنوشت سازی را در برابر خود دارند.
امیدشان آن است که این، سال پایانی عمر این حکومت باشد.

در مقابل، سرکردگان رژیم از خود می‌پرسند که چگونه خواهند توانست سال خورشیدی را به پایان برسانند؟

نفت، بزرگترین منبع مالی رژیم برای چرخاندن چرخ اقتصاد بوده است. حالا که این پول روز به روز کمتر می‌شود، آنان چگونه خواهند توانست ابتدایی‌ترین نیازهای مردم را تامین کنند؟
چه خاکی به سرشان بریزند؟

در دورانی که پول نفت، آزادانه به سوی مملکت جاری می‌شد نیز، وضع مملکت خراب بود، تا برسد به امروز که آمریکا گفته است قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند – و پمپئو اعلام کرده است که تحریم های بیشتری در راه است.

احمدی نژاد گفته بود که رژیم در هر شرایطی به برنامه های اتمی خود ادامه خواهد داد.

گفته بود که پروژه اتمی رژیم همانند قطار پرشتابی است که ترمز آن را نیز بریده و به بیرون پرتاب کرده‌اند و هیچ چیز نمی‌تواند آن را متوقف سازد.

کوتاه مدتی پس از رجزخوانی احمدی نژاد، رژیم ایران سر تسلیم پایین آورد و برجام را امضا کرد و برای چند سالی، همه پروژه‌ها متوقف شد.

علی خامنه‌ای تهدید کرده بود که اگر آمریکا از برجام خارج شود، او برجام را به آتش خواهید کشید.

علی اکبر صالحی گفته بود که ایران می تواند در ظرف یک روز همه برنامه‌های اتمی را از سر بگیرد و به غنی سازی بیست درصدی و حتی بالاتر از آن روی آورد.

از صالحی باید پرسید که مگر رژیم همیشه نگفته بود که غنی سازی اتمی را برای سوخت سه و نیم درصدی نیروگاه‌های هسته‌ای می‌خواهد؟ و مگر نمی‌داند که غنی سازی بیست درصدی، مقدمه چهل درصد و هشتاد درصد و ساخت بمب هسته‌ای است؟

خودشان آبروی خودشان را می برند و دستشان را رو می کنند که قصد تولید بمب اتمی، و نه کمتر از آن را دارند.

روح الله خمینی از روز اشغال سفارت آمریکا در تهران ادعا کرده بود که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
چقدر خمینی راست گفته بود. آمریکا هیچ غلطی نمی کند، همه چیزش برنامه‌ریزی شده و خردمندانه است.
فقط رژیم ایران است که غلط می‌کند، مرتبا غلط می‌کند و چپ و راست به خود آسیب می‌رساند و مردم ایران را به دردسر می‌اندازد.

ده‌ها سال پس از گروگانگیری دیپلمات‌های آمریکایی، رژیم ایران هنوز تاوان آن را می‌پردازد و اکنون هم که دولت واشنگتن از برجام خارج شده، این تاوان بسیار سنگین‌تر گردیده و دارد کمر حکومت را می‌شکند.

خامنه ای در پیام نوروزی خود وعده و دلگرمی می‌دهد که وضع درست خواهد شد.
بله قربانگوهای او نیز این سخنان را تکرار می‌کنند و می‌گویند که حکومت با موفقیت این دور از تحریم‌ها را پشت سر خواهد گذاشت.

ولی هجو می‌گویند و امید بیهوده به خود می‌دهند و خوب می‌دانند که به آستانه پرتگاه و سقوط رسیده‌اند.
هیچ معجزه مالی نمی‌تواند آنان را از هرج و مرج مالی و اقتصادی نجات دهد.

در این فکر هستند که مدیریت کشور را از یک آخوند بگیرند و به فرماندهان سپاه پاسداران بسپارند.
در این امید نیز کور خوانده‌اند. زیرا برخلاف آن چه که شایع می‌کنند، قاسم سلیمانی حتی در جبهه جنگ سوریه یا یمن و حتی عراق هم نتوانسته دست‌آوردی داشته باشد، حال چه رسد به صحنه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مدیریتی کشور که زمین تا آسمان با محیط نظامی تفاوت دارد.

از یاد نبرید که همه فرماندهان نظامی که با کودتا و یا بدون کودتا به قدرت رسیدند، کشورشان را بیش از پیش به سوی گردآب کشاندند و بر محنت و ذلت مردمان افزودند.

ادعا می‌کنند که اگر وضع اقتصادی خراب است، به علت تحریم های آمریکا و قطع درآمدهای نفتی است. تا حد زیادی راست می‌گویند. ولی در دوران احمدی نژاد که درآمد ایران از فروش نفت به هفتصد میلیارد دلار رسید، با آن پول چه کردند که حالا با بی پولی خود نمی‌توانند بکنند؟

بدبختی این رژیم در سوء مدیریت آن است. این دردی نیست که درمان شود.

تصور می کردند که یک مشت آخوند، و در راس آن ها روح الله خمینی، که مردی بسیار باهوش و زیرک بود، خواهند توانست اقتصاد کشور را مدیریت کنند. ولی خیلی زود معلوم شد که کور خوانده‌اند و سرشان به سنگ خورد.

اما اقتصاد ایران، همچنان در دست آخوندها و آقازاده‌ها و سپاه پاسداران و برادران قاچاقچی است.

مملکت پول ندارد، ولی دزدی‌ها و غارت بیت المال متوقف نشده است.

یک آفتابه دزد را قصاص کردند و پای چپ او و یا دست راستش را قطع کردند تا دیگر دزدی نکند. ولی دزدان چند هزار میلیارد تومانی همچنان در راس قدرت هستند و شیره مردم را می کشند.

در سالی که آغاز شد، هیچیک از این مصیبت ها برطرف نخواهد شد و ساختار مدیریتی رژیم تغییری نخواهد کرد.
امسال نیز، آش همان آش خواهد ماند و کاسه همان کاسه!

خامنه‌ای در نطق نوروزی خود گفته است که سال پیش رو سال بازگشایی و حل مشکلات خواهد بود.
در برابر ملت ایران، تنها یک بازگشایی قرار دارد و آن هنگامی است که این گروه آخوند بی لیاقت از اریکه قدرت پائین آیند و بارشان را ببندند و چمدانشان را به دست گیرند و به آن جایی بروند که فلک تیر انداخت.

این، امید ملت ایران در نخستین هفته نوروزی است که با همت همگانی، انجام آن امکان پذیر خواهد بود و نوروز آینده خواهد توانست روز نو، پیروزی و شادکامی ایرانیان باشد.

اورشلیم؛ شنبه سوم فروردین ماه ۱۳۹۸ خورشیدی- ۲۳ مارس ۲۰۱۹ میلادی

 

14 دیدگاه‌

  1. ایرانیان و قوم یهود همیشه دوست و همراه بوده اند، این حقیقتی تاریخی است و گواه آن کتاب تورات است. امروز جناب
    ناتانیاهو در کانال تلگرام خود نوشته اند که ۲۵۰۰ سال پیش ایرانیان قصد نابودی اسرائیل را داشتند. ایشان ادامه داده اند که اکنون نیز ایرانیان به رهبری خامنه ای قصد نابود اسراییل را دارتد. آقای ناتانیاهو، چه کسی خامنه ای را رهبر ایران کرده است؟ خامنه ای جنایتکار ضد ایرانی است که ایران را اشغال کرده است. چگونه این کلمات ر آقای ناتانیاهو نوشته اند ، احتیاج به توضیح دارد.
    برقرار باد پرچم سه رنگ شیر و خورشید نشان ایران. جاوید ایران. جاوید اسراییل.

  2. رژیم جمهوری اسلامی ایران مصطلح ولایت فقیه اصولاً با بازگشائی خطه فرات تا نیل مقدمتاً با بازگشائی خطه شورای ملی ایران، همه با هم مواجه گردیده شده است و در صدد است که در بازگشائی خطوط همواره اصل ولایت مطلقه فقیه را اصل همه با هم معرفی بسازد و در این راستا یا با همه با هم به قدمت ولایت فقیه تداوم حیات خواهد بخشید و یا با همه با هم به ولایت فقیه سرنگونی شایسته اهداء و اعطاء خواهد کرد حال فقط شرط بر مشروط سال ‘رونق تولید’؛

  3. در کنار آنچه گفته شد ، هر که را با آنها نبود و نمی‌خواست مثل ایشان خصلت نامردمی داشته باشد ، یا رانده شد ، یا برایش پرونده سازی شد ، یا از کشور بیرون رانده شد و یا زندان و مجازات دیگر نصیبش شد.
    آیا روزی خواهد رسید که عادلانه در برابر دیدگان مردم محاکمه شوند؟
    ملت ایران ، مردمی بخشنده و صلح دوستند ، ولی نمیدانم آیا به جنایتکاران مهلتی دوباره میدهند تا حداقل بخشی از خیانتشان را جبران کنند؟ بزرگترین نیاز ایران ، یک قوه قضاییه قدرتمند و مبتنی بر قانون و مستقل است.
    اعدام و قوانین وحشیانه بایستی برای همیشه از قوانین کشور حذف شود. خشونت بزرگترین آفتی بود که در این ۴۰ سال گذشته به مردم تحمیل شد.

  4. بله چهل سال است که اخوندها به صورت سنتی ایران و ایرانیان را جزوی از تصرفات پدران فاتح خود می‌دانند. برای اخوندها مردم ایران ارزشی ندارند جز زمانی که می‌بایست برای فریب ارتش صدام در دسته های هزاران نفری از روی مین‌های عبور کنند. یا زمانی که در انتخابات صوری و درونی جهت نمایش به پای صندوقهای رای کشیده شوند یا برای نجات اسد ومنافع رفیق خودشان روسیه به جنگ و مرگ به سوریه اعزام شوند. مردم ایران برای اخوندها ابزار کارهستند و تعدادشان هم زیاد است مرگ مردم ایران برای آخوند تداوم زندگیست حتی وقتی در سیلاب غرق بشوند و کاشانه خود را ازدست بدهند. نگاه آخوند به ایران و ایرانیان دیدگاه غارتی است لذا آنها ایران را غارت می‌کنند حتی در پروژه‌های عظیم نیز که باید ملی باشد با شراکت عوامل خارجی دست به غارت می‌زنند و چیزی از آن بدست مردم نمی‌رسد. سیلاب گلستان زلزله کرمانشاه اوج بی کفایتی نظامی را نمایش می‌دهد که با تجهیز جنگی بسیج خردسالان در خاورمیانه قصد ارعاب دیگران را دارد. مردم ایران سالیان است که با ترفند ومنش اخوندهای کلاش و عوامل بدتر استعمارگر شمالی آنها آشنایی دارند و امیدوارند که بازی موش وگربه و مماشات غرب با چنین نظامی سریعاً به پایان برسد همانگونه که با هیتلر به پایان رسید. با نگاهی به عملکرد انقلابی اخوندها به جرات می‌توان گفت که این رژیم از یک رژیم فاتح جنگی برای ایران ویرانگرتر بوده است.

  5. رادیو پیام اسراییل!!!!!!!! دشمن مردم اسرائیل است.با یک فرمول خیلی ساده توضیح میدم!
    رادیو پیام حامی و مبلغ خاندان پهلوی+خاندان پهلوی دوست سپاه رژیم تروریستی ایران+سپاه تروریستی ایران دشمن اسرائیل=رادیو پیام دشمن اسرائیل?
    حالا اگه راست میگی سانسور نکن نظر من رو!!!!!
    تنها کسانی از فاشیسم مذهبی علیه همه ادیان و بی دینان متنفرند که آزاده اند مثل پرزیدنت ترامپ و تیمش مثل پرزیدنت بولسونارو برزیل مثل ولیعهد محمدبن سلمان عربستان مثل لیدر جنبش مردمی ری استارت سید محمد حسینی امپراتوری پرشیا

    • به دوست ارجمندی با نام Sahand درود می فرستم۰ من از خواندن کامنت شما به درستی چیزی را نفهمیدم۰ چنانکه میدانید رادیو پیام اسرائیل کامنت شما را بدون سانسور چاپ کرده۰ البته من در اینجا مخالف نظر شما نیستم چون یاد سر لوحه روزنامه فرانسوی فیگارو می افتم که بچاپ میرسد: ” تا آزادی انتقادی در کار نباشد, ستایش ارزنده ایی هم وجود نخواهد داشت”. از ولتر جمله معروفی خطاب به یکی از منتقدان آشتی ناپذیر او نقل کرده اندکه: “من با آنچه میگویی مخالفم ولی تا پای جان ایستاده ام که تو حق گفتن آزادنه آنرا داشته باشی”۰ بفرمائید بدانم از کی تا به حال آدمهایی مثل ولیعهد عربستان محمدبن سلمان و سید محمد حسینی آزاده لقب گرفته اند۰ اصولا سید به کسی می گویند که نسل او به بنی هاشم برسد که تیره ایی از قریش است (گفته ایی از یک تاریخ دان و دانشمند که در اینجا آنرا باز گو کردم) این سید های ستمگر که نژاد بیگانه دارند در طول تاریخ به کشور ما آسیب رسانده اند از صفویان تا جنبش مشروطه تا به امروز که سرزمین ما به دست آنها افتاده۰ سید محمد بهشتی که ریاست میراث فرهنگی ایران را بر عهده دارد و زمانی معاون وزیر ارشاد بوده و ریاست پژوهشگاه میراث عضویت شورای عالی میراث عضویت پیوسته فرهنگستان هنر و غیره را دارد در یک برنامه تلویزیونی به نام خشت خام می گوید: “از دست دادن منطقه قفقاز مانند گرجستان,ارمنستان, آذربایجان و در حمله دوم روسها نخجوان مهم نبود۰ اینها سروصدایی است که حکومت پهلوی به راه انداخته برای منفی سازی به دوران قاجار این جنگ ها جنگ ایران وروس نبود۰ این جنگ بین آذربایجان و روس بودچرا کسی در مورد از دست رفتن افغانستان حرفی نمی زند و یا کشور هایی که در جنوب خلیج پارس بودنند۰ استدلال او هم این است که آنها را چون انگلستان برد کسی چیزی نمی گوید” این حرفها نشان می دهد که او چقدر ابله و ایران ستیز است (مانند سید های دیگر) در مورد ولیعهد عربستان می دانیم که ایشان دستور کشتن یک روزنامه نگار که مخالف او بود و در باره او می دانیم که خودش هم آدم مذهبی واپسگرایی بود۰ حکومت سعودی در عربستان از فاسدترین رژیم های جهان است و آنها چون آخوند ها در کشور ما اموال مملکت خود را غارت کرده و در شرکتهای اروپایی و یا آمریکایی سرمایه گذاری می کنند۰ فساد هرگز با آزادی و دمکراسی همخوانی ندارد۰ در پایان گفته ایی از آلبرت اینشتین را می نویسم۰
      Albert Einstein :”کسیکه زندگی و همزیستی با آدمهای دیگر را بی معنی و مفهوم می داند۰ چنین آدمی نه تنها خوشبخت نیست بلکه به زحمت آمادگی برای ادامه زندگی را دارد۰” این جمله بیشتر با رفتار “آسپ”(= آخوند/ سید / پاسدار) سازگاری دارد۰ چون آنها از ملت ایران نفرت دارند و میل زندگی در کنار آنها را ندارند۰ مردم کشور را به عنوان طعمه نگاه می کنند و فقط به این اندیشه اند تا آنجا که می توانند دارایی های آنها را غارت کنند۰

  6. با شاد باش های نوروزی خدمت هم میهنان ارجمند در ایران و دیگر کشورها,
    مردم کشور ما امید به سرنگونی این رژیم دارند و آنرا هرگز از دست نداده اند چون وقتیکه امیدی نباشد آنوقت باید منتظر معجزه نشست۰
    Max Weber جامعه شناس و اقتصاددان آلمانی می گوید: ” آدم این احساس را دارد که انگار سوار بر قطار سریعی شده و نمی داند که سوزنهایی که در دور دستهاست و ریلها را تنظیم می کند آیا درست کار می کند یا نه” آن قطاری را که احمدی نژاد در باره برنامه اتمی مثال زده بود حالا تبدیل به ترنی شده که دارد با سرعت زیاد می رود و هر لحظه امکان بیرون رفتن از ریل یا به بیراهه و سقوط آن وجود دارد چون این نظام پوسیده نمی داند به کجا می رود۰ حضرت خلیفه خامنه ایی(این سید ظالم و لجوج) حرفهایی که می زند مانند این است که یک تن تلنبه بزند و از چاه سطل آبی را در آورد و یا دیگی زیاد بجوشد و آدم مجبور شود درب آنرا بر دارد تا آرام شود و از جوش زیاد بیفتد۰ ایشان روی صندلی قدرت خوش نشسته و آنچه می گوید بی پایه و اساس است و برای نجات نشیمنگاه خود آنها را می زند۰ شاید این حرفها برای طرفداران او خوش نیاید ولی کسی که از راه سیاست دارد زندگانی خود را می گذراند باید حساب اینرا هم بکند که مورد انتقاد گزنده قرار گیرد بویژه اینها که از راه و با سیاست دارند اموال مردم و کشور را غارت می کنند۰ به هر حال این رژیم رفتنی است و ما کار دشواری در پیش داریم چون شب تیره را باید به روز روشن تبدیل کنیم۰

    • من هم با سید محمد حسینی مخالفم که همه را به غارت منفجر کردن اموال عمومی ترغیب کرده نام شاه نعمت الله ولی مظلوم را خراب کرده است پیشگویی شاه نعمت الله را می گوید ! همه سیدها غارتگر نیستند افراد مظلومی هستند نمونه اش امامان مظلوم امام علی و مادر من خدا بیامرز سید موسوی طرف پدرشان طباطبایی طرف مادر بودند به جدشان امام موسی بن جعفر و امام حسن اقتدا می کردند ثروت نداشتند پدرشان خدا رحمتشان کند سید موسوی که در سیاست نبودند طرفدار شاه بودند روشنفکر بودند پدر من دوستدار سید طبا طبا ئی موسوی خلخالی بودند شما سید هایی که در سیاست نیستند را هم را به یک چوب می رانید خواهشمند است تجدید نظر بفرمایید واقعا ناراحت می شوم مادر و پدر خدا بیامرزم سید بودند سیاستمدار نبودند پولدار نبو دند نماز شان ترک نمی شد بی رحمانه قضاوت کنید رادیو پیام اسرائیل لطفا نظر را بکذارید!!!!!

  7. شعار دادن و عمل نکردن و بی لیاقت بودن جز لاینفک این حکومت است و اصلاح هم نمی شود خجالت هم نمی کشند با این وضع نابهنجار ارزش پول ملی اینقدر باید افت کند و دزدی هایشان را بگویید که مدال باید بگیرند

  8. اقایان اسراییل- زمانی قدرت دست ما بود ما به داد شما رسیدیم و حالا شما قدرت دارید لطفا بداد ما برسید. به وظیفه انسانی و وجدانی عمل کنید…مناطق زورگویی این رژیم فاسد را ویران کنید. چه در خارج از ایران و چه در داخل ایران. موفق باشید. ما منتظر عملیات شما هستیم.

Comments are closed.