مهار کردن حکومت ایران، تشدید تحریم ها، آینده سوریه و همکاری های بیشتر، موضوع های اصلی مذاکرات نتانیاهو – ترامپ

دیدار بین رئیس جمهوری ایالات متحده و نخست وزیر اسرائیل در زمانی صورت می گیرد، که شهر واشنگتن شاهد یک جنجال سیاسی در مورد گزارش مربوط به میزان دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می باشد

نخست وزیر اسرائیل در دیدار مهمی که فردا (دوشنبه) در کاخ سفید با پرزیدنت دونالد ترامپ خواهد داشت، یک هدیه تاریخی از دست او برای ملت و دولت اسرائیل خواهد گرفت که همانا سندی است که در آن، ایالات متحده حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت می شناسد.

بنیامین نتانیاهو پیش از آن که رهسپار واشنگتن شود، در فرودگاه به خبرنگاران گفت که هدف اصلی او از این سفر موضوع بلندی های جولان و سوریه و همچنین افزایش فشار بر حکومت ایران است. او گفت هدف از جمله آن است که بر دامنه تحریم ها علیه حکومت ایران افزوده شود و همکاری های امنیتی و اطلاعاتی بین دو کشور که به ابعاد بی سابقه ای رسیده گسترده تر شود.

نتانیاهو به خبرنگاران گفت که در دوران نخست وزیری او، روابط اسرائیل با بسیاری از کشورهای جهان به طور چشمگیری بهبود یافته و دوستانه تر شده است. او در این رابطه به روابط دوستانه با ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ اشاره کرد.

رسانه های اسرائیلی امروز نوشتند که پرزیدنت ترامپ گرمترین پذیرایی ها را در مورد نتانیاهو به عمل خواهد آورد، ولی متقابلا از او انتظاراتی دارد.

دیدار بین رئیس جمهوری ایالات متحده و نخست وزیر اسرائیل در زمانی صورت می گیرد، که شهر واشنگتن شاهد یک جنجال سیاسی در مورد گزارش مربوط به میزان دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می باشد.

روزنامه های اسرائیل نوشتند که روابط بین رهبران ایالات متحده و اسرائیل، هرگز به گرمی امروز نبوده است

نتانیاهو در جریان اقامت در واشنگتن، با شماری از شخصیت های برجسته کنگره از هر دو حزب نیز دیدار خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو در سخنانش با اشاره به عملکرد او در دوران نخست وزیری گفت:هرگز چنین روابطی بین دولت اسرائیل و رئیس جمهوری آمریکا وجود نداشته و این یک دارایی بسیار بسیار برای اسرائیل است و خوب است که ادامه یابد.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات که کمتر از دو هفته دیگر برگزار می شود نتانیاهو سعی دارد با برشمردن موفقیت های خود نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهد.

به گفته نخست وزیر اسرائیل موضوع تحریم های حداکثری رژیم ایران یکی از موضوع های مهم دیدار وی از ایالات متحده خواهد بود.

نخست وزیر اسرائیل در پایان گفت: رژیم ایران به فریب دادن جامعه جهانی و دروغگویی درباره برنامه هسته‌ایی نظامی خود ادامه می‌داد. رژیم ایران توانائی‌های خود را پنهان می‌کند و تقاضای دستیابی به سلاح هسته‌ای را دارد. رژیم ایران تهدیدی است علیه صلح خاورمیانه و علیه جهان، و باید جلوی او را گرفت.

یک دیدگاه

  1. مهار کردن فاشیسم بی معنا است. فاشیسم به معنای همه چیز یا هیچ چیز است. اگر هیتلر را می شد مهار کرد، جنگ برای آزادی اروپا و دنیا معنا نداشت، اگر ژاپن تحت تسلط فاشیسم را میشد مهار کرد، نیاز به استفاده از بمب اتم نبود. فاشیست های اسلامی هیچ زبانی به جز زور نمی فهمند. چهل سال تجربه کافی نیست؟

Comments are closed.