رویترز : «آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد»

خبرگزاری رویترز، به نقل از سه مقام آمریکایی که نام آنها را افشا نکرده، خبر داده است که ایالات متحده قصد دارد به زودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دهد.

رویترز می‌گوید که این تصمیم، احتمالا تا دو روز دیگر، دوشنبه ۱۹ فروردین ماه، اعلام خواهد شد.

این نخستین بار است که ایالات متحده، نیروهای نظامی یک کشور دیگر را در لیست سازمانهای تروریستی قرار می‌دهد.

آمریکا پیش از این، شمای از نفرات، نهادها و بخش‌های وابسته به سپاه پاسداران مانند سپاه قدس را در لیست سیاه خود قرار داده بود، اما کل سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان واحد، در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار نداشت.

خزانه داری ایالات متحده در مهرماه ۱۳۹۶، با صدور بیانیه ای تحت دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ خزانه داری با اشاره به بند ۱۰۵ قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به قانون کاتسا، از تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد، اما در آن زمان، دولت پرزیدنت ترامپ، از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی خودداری ورزید.

قانون کاتسا، قانونی است که با رأی قاطع کنگره و سنای ایالات متحده آمریکا، علیه حکومت ایران، روسیه و کره شمالی، در تاریخ چهارم مردادماه ۱۳۹۶ خورشیدی (۲۷ ژوئیه ۲۰۱۷) به تصویب رسید و پنج روز بعد از آن، در یازدهم مردادماه توسط دونالد ترامپ امضاء و به قانون تبدیل شد، تا از طریق تحریم، با آنچه اقدامات خطرناک و دشمنانه این کشورها در قبال آمریکا و متحدانش خوانده شده‌ است، مقابله کند.

حال با گذشت حدود یازده ماه از خروج آمریکا از برجام و بازگشت کامل تحریم‌ها، ایالات متحده با هدف اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران، سپاه پاسداران را که مهترین ارگان نظامی جمهوری اسلامی برای سرکوب داخلی و مداخلات خارجی در منطقه است، در لیست سیاه خود قرار می دهد.

مقامات رژیم ایران و سرکردگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از این تهدید کرده بودند که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی ایالات متحده، “به آمریکا پاسخی کوبنده خواهند داد و نیروهای نظامی آمریکا را همسنگ داعش در نظر خواهند گرفت”.

وزارت دارایی آمریکا روز سه‌شنبه ۲۶ مارس (۱۰ روز پیش)  اعلام کرد که ۲۵ فرد و شرکت مستقر در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی را به دلیل دور زدن تحریم‌ها و انتقال بیش از یک میلیارد دلار پول نقد به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

پیش از این، کشور کانادا نیز در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۲ خرداد ۱۳۹۷) با تصویب مصوبه ای در مجلس عوام آن کشور، سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده بود که با حمایت و استقبال آمریکا روبرو شد.

 

2 دیدگاه‌

  1. این یک خبر خوش برای مردم ایران است که این نیروی سرکوب را در لیست سازمانهای ترور قرار می دهند۰ هیچکس مانند سازمانهای اطلاعاتی سپاه پاسداران را نمی شناسند چون آنها رفتار این ماشین سرکوب را زیر زره بین قرار داده و همه چیزها را در باره آنها می دانند۰ من به عنوان یک ایرانی با خود می گویم وقتیکه آدمهایی که چاقو وقمه می کشیده اند و یا در میدان بار فروشی کار می کرده اند یا اینکه دستفروش کوچه برلین بوده آورده اند و لباس ژنرالی بر تن آنها پوشیده اند و در راس این ارگان سرکوب قرار داده اند آیا باید انتظار داشت که اینها کارشان دفاع از ایران زمین باشد؟ باید گفت خیر چون بارها کسانی مانند عزیر جعفری که قیافه اش نشان می دهد او تریاکی است خود اعتراف کرده کار سپاه دفاع از انقلاب است۰ همان انقلابی که با آتش زدن سینما رکس آبادن شروع شد و ده ها آدم بی گناه در آن کشته شدند۰ میدانیم که محسن رفیق دوست که در میدان بار فروشی کار می کرده و حالا دارای بیش از ۱۰۰ شرکت بازرگانی است (منبع رسانه های آلمان) از بنیانگذاران سپاه پاسداران است که خودش اعتراف می کند که یک نظامی ارتش شاهنشاهی را با قمه کشته است۰ قاسم سلیمانی کارش این بوده که با وانت دامها (گوسفند و بز) به سلاخ خانه می برده و حالا لباس ژنرالی بر تن دارد۰ چنین آدمهایی هرگز شایستگی نظامی ندارد و کاری که از آنها بر می آید ترور است و اینها هستند که اموال کشور ما را به غارت می برند و خاک و ناموس کشور (دختران و زنان) را به بیگانگان می فروشند و دست داشتن در جنگ سوریه یمن و عراق و افغانسان را هم باید به آن اضافه کرد۰
    باید دید که در آینده آیا چنین قانونی می تواند در رفتار این نیروی چپاولگر, سرکوب و ترور اثر بگذارد و آنرا دگرگون کند۰ Friedrich von Schiller پزشک, شاعر, فیلسوف و تاریخدان آلمانی می گوید: “کهنه فرو می ریزد زمان دگر می شود و زندگی تازه از ویرانه ها می روید” امید است که ما چنین چیزی را بتوانیم با چشم خود ببینیم و این ارگان سرکوب که باعث بدبختی و فلاکت سرزمین ما شده هرچه زودتر نابود شود!
    سپاه پاسدار= کارش پاسداری از دزدان چپاولگران تجاوزکاران شکنجه گران میهن فروشان و بیگانگان ضد ایران و ایرانی چون سیدها و آخوندها و جوجه های آنهاست که آنها را نکبت زاده هم می نامند۰

  2. احسنت به ایالات متحده به خاطر این تصمیم شاید با این روش دست سپاه از سرمایه های این مرز و بوم کوتاه شود یک ارگان نظامی ارتش برای این مملکت کافیست بقیه علف هرز هستند

Comments are closed.