بنیامین نتانیاهو با پیروزی در انتخابات هم در پست نخست وزیری ماند و هم یک رکورد تاریخی را رقم زد

حتی داوید بن گوریون که بنیانگذار کشور نوین اسرائیل بود جمعاً ۱۱ سال نخست وزیری را بر عهده داشت و این در حالی است که نتانیاهو ۱۳ سال را پشت سر گذاشته و احتمال دارد که ۴ سال دیگر نیز در این مقام بماند

با اعلام نتایج تقریبی انتخابات عمومی اسرائیل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و رهبر حزب لیکود از امروز چهارشنبه تلاش خود را برای برپایی دولت آینده آغاز می کند.

ارزیابی ها بر آن است که تقریباً همه احزاب و گروه هایی که در دولت پیشین عضویت داشتند در دولت آینده نیز به همکاری با نتانیاهو ادامه بدهند.

با آنکه تقریباً همه آرا شمرده شده اما نتایج رسمی و نهایی رأی‌گیری روز چهارشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.

اما هنوز آرای سربازان و اسرائیلی هایی که در خارج از کشور اقامت دارند به صورت نهایی شمرده نشده است.

با این همه تصور نمی‌رود که در نتایج انتخابات تغییرات اساسی صورت گیرد.

طبق شمارش آرا امروز اعلام شد که حزب لیکود ۳۵ کرسی به دست آورده است و رقیب آن یعنی جبهه حزبی آبی و سفید نیز ۳۵ کرسی کسب کرده است.

اما در مجموع شمار احزابی که حاضر به همکاری با نتانیاهو و تشکیل کابینه ائتلافی آینده هستند به ۶۱ تا ۶۵ کرسی می‌رسد.

این در حالی است که تعداد گروه هایی که حاضرند با جبهه حزبی آبی و سفید به رهبری  بنی گنس همکاری کنند از ۵۶ کرسی فراتر نمی‌رود.

به همین علت تقریبا مسلم است که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باقی خواهد ماند و بدین سان یک رکورد به دست خواهد آورد زیرا هیچ یک از نخست وزیران پیشین اسرائیل این چنین مدت طولانی ریاست دولت را در دوره های مختلف بر عهده نداشتند.

حتی داوید بن گوریون که بنیانگذار کشور نوین اسرائیل بود جمعاً ۱۱ سال نخست وزیری را بر عهده داشت و این در حالی است که نتانیاهو ۱۳ سال را پشت سر گذاشته و احتمال دارد که ۴ سال دیگر نیز در این مقام بماند.

پیش از نیمه شب گذشته که شمارش آرا آغاز شده بود و نظرسنجی‌های پیشین منتشر شده بود بنی  گنس اطمینان داشت که جبهه تحت رهبری او یعنی جبهه حزبی آبی و سفید است که اکثریت آرا را به دست آورده و او نخست وزیر اسرائیل خواهد شد.

بنی گنس و تلاشگران جبهه حزبی او جشنی برپا ساختند و  گنس در یک سخنرانی گفت که او دولت بعدی را تشکیل خواهد داد و همه کژی ها و کاستی های حکومت را برطرف خواهد کرد.

اما برخی از تحلیلگران سیاسی به او هشدار داده بودند که ممکن است او در این تصور خود راه اشتباه را پیموده باشد.

13 دیدگاه‌

  1. همه ما اسرائیل را شکر گذاریم یعقوب را شکر گذاریم و داوود را شکر گذاریم می بوسم دست تک به تک بنی اسرائیل را . این دولت اسرائیل دولت لژیونرهای اقتدار تاریخ خواهد بود همه افرادی که در مقابله با شرارت های ضد اسرائیل حاضر هستند در رهبری بنیامین نتانیاهو وارد صحنه می شوند و بنیامین نتانیاهو قدرتمند ترین دولت را تشکیل می دهد . جلال و برکت بر اسرائیل درودو برکت بر بنی اسرائیل

  2. پیروزی پرزیدنت نتانیاهو پرزیدنت شجاع و آزاده رو به ملت اسرائیل تبریک میگیم شایان ذکر است که آقای نتانیاهو برای ما مردم ایران عزیز هست …

  3. مردم ایران نیتانیاهو را بعنوان یک دوست نگاه میکنند که فوق العاده شجاع و مبارز و از کمکهای او بخاطر فشار بر آخوندهای شیعه دزد و تروریست سپاسگزار هستند. برای ایشان و خانواده اش سلامتی و موفقیت در پست نخست وزیری آرزو دارم.

  4. درود بر اسراییل وبا تبریک پیروزی بنیامین نتانیاهو ( که خاری در چشم تروریستها می باشد) ، وآرزوی سربلندی و شادابی برای همه اسراییلی های عزیز و صلح و آرامش برای اسراییل و خاورمیانه .پیروز باشید

  5. تبریک ایرانیان وطن پرست را به مناسبت انتخاب دوباره آقای نتانیاهو، دوست مردم ایران و دشمن سرسخت رژیم آدمکش و غارتگر جمهوری اسلامی را از طرف من پذیرا باشید. زنده باد ایران، زنده باد اسراییل.

  6. درود بر ناتانیاهوی شیر دل، تو باید بمانی تا فرقه جنایتکار فاشیستی اشغالگر ایران نابود شود و ایران و اسرائیل بتوانند دست در دست هم پیشرفت کنند.

Comments are closed.