دولت روسیه هیچ گونه مخالفتی با اقدامات اسرائیل در سوریه ندارد

آگاهان می‌گویند که این پنجمین بار است که این مکان مورد حمله هوایی قرار میگیرد

در رابطه با آخرین حمله هوایی علیه مراکز استقرار سپاه پاسداران در سوریه  که به نیروی هوایی اسرائیل نسبت داده شد برخی کارشناسان امور نظامی در اسرائیل می گویند که دولت روسیه هیچ گونه مخالفتی با این گونه اقدامات اسرائیل ندارد و در حقیقت آن را در راستای اجرای منافع خود در سوریه تلقی می کند .

در گزارش آمده بود که در جریان حمله موشکی نیروی هوایی اسرائیل به پایگاهی درنزدیکی شهر مسایف در نزدیکی شهر حما در سوریه دست کم چهار تن ازافراد سپاه پاسداران ایران و ۷ تن از نیروهای عراقی وابسته به رژیم ایران کشته شدند.

این گزارش توسط سازمانهای حقوق بشر سوریه انتشار یافت  که اوضاع داخل کشور خود را به دقت زیر نظر دارند و معمولا از منابع خبری خوبی برخوردار می باشد.

همچنین  شبکه تلویزیونی  روسیا الیوم که وابسته به دولت مسکو می باشد با انتشار تصاویری نشان داد که در این حمله موشکی ساختمان ها ویران گردیده و به  احتمال زیاد بسیاری از تجهیزات نابود شده است.

آگاهان می‌گویند که این پنجمین بار است که این مکان مورد حمله هوایی قرار میگیرد.

دولت اسرائیل هنوز هیچ گونه مسئولیتی او را در این رابطه نگرفته ولی در یک یا دو مورد پیشین این خبر از جانب مقامات ارتشی اسرائیل تایید شده بود.

دولت سوریه خبر این حمله را تایید کرد ولی درباره جزئیات آن گزارشی نداد ولی گفت که شماری از افراد زخمی شدند.

اسرائیل هنوز مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است  و دولت روسیه نیز برخلاف بعضی موارد پیشین واکنشی نسبت به آن نشان نداده است .

همچنین حکومت ایران که تاکنون بارها ادعا کرده و هشدار داده است که اگر اسرائیل غلطی بکند به سختی مجازات خواهد شد به سکوت خود در این باره همچنان ادامه می دهد.

آگاهان می‌گویند که دولت آینده اسرائیل که تا حداکثر ۲ ماه دیگر برپا خواهد شد یک دولت قوی تر است.

کابینه پیشین خواهد بود و سیاست قاطعانه آن علیه حکومت ایران و استقرار نیروهای آن  در سوریه با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

اماکنی که تاکنون پنج بار مورد حمله موشک قرار گرفته کارگاه های تبدیل موشک های قدیمی به موشک های نقطه زن می باشد.

حکومت ایران تلاش کرده بود که کارگاه های مشابهی را در لبنان برپا سازد ولی منابع خبری اسرائیل می گویند که در نتیجه  افشاگری های دولت اورشلیم و شخص نتانیاهو در مجمع سازمان ملل دست کم سه کارگاه برچیده شد و کارگاه چهارم نیز بر اثر اصرار و تشویق دولت ایالات متحده به دستور دولت مرکزی بیروت تخلیه گردید.

منابع خبری می‌گویند که حکومت ایران به تقاضای سپاه قدس و مراکز متعددی را برای فعالیت های نظامی در مسایف برپا ساخته بود که در حمله های هوایی اسرائیل اکثر آنها ویران شده است.

بنیامین نتانیاهو در یکی از سخنرانی های خود افشاگری کرده بود برخی از موشک های نقطه زن ساخته حکومت ایران می تواند تا فاصله ۱۵ متری به هدف اصابت کند.

منابع نظامی می گویند که نیروی هوایی اسرائیل بیشترین تلاش خود را می کنند که در هنگام اجرای این گونه حملات هوایی آسیبی به نیروهای روسی وارد نیاید و ارتش های  دوکشور ناچار به رویا رویارویی با یکدیگر نشوند و تحلیلگران همچنان می گویند که این واقعیت که دولت روسیه و حکومت اسلامی ایران نسبت به این دو شب پیش و سکوت کرده اند و همچنین دولت سوریه علی رغم انتشار خبر واکنش قاطعانه ای نشان نداد  اسرائیل را تشویق می‌کند که به اقدامات خود در آینده همچنان ادامه دهد همچنین برخی تحلیل گران میگویند که نبود هیچ گونه واکنشی از جانب حکومت ایران علیه اسرائیل به خاطر این گونه حملات می تواند معیاری نیز برای میزان واقعیت تهدیدهای رژیم ایران علیه ایالات متحده پس از گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی می باشد.

3 دیدگاه‌

  1. آقای خامنه ای که سنگ شرق و روسیه و پوتین رو به سینه میزنی و میگویی که ما باید به شرق تکیه کنیم و به غرب و اروپا نمی توان اعتماد کرد!خوب چشمات رو باز کن و ببین که همین روسیه عزیزتر از جانت داره می بینه که اسرائیل اهداف سپاه قدس و سردار سلیمانی ات رو در سوریه موشکباران میکنه ولی چشماش رو روی واقعیت بسته و هیچی نمیگه!!؟آقای خامنه ای هنوز خوابی و نفهمیدی که اگه به باد تکیه بکنی شاید پشتوانه بهتری برات باشه تا تکیه به شرق و روسیه و چین و پوتین!!واقعا واست متاسفم

  2. عده از سران رژیم که طوطی وار بلغور می کردند آن دوران بزن دروو دیگر گذشته پس چی شد؟همه اش خالی بندی بود؟طبل توخالی بود؟ حرارت ذغال خوب پای بساط آغا بود؟«خالی بند از پشت بام افتاد رو پنبه،باز دارد خالی می بندد».حاج قایم ذولفقار نشان،کجایی که نیروهایت به فنا رفتند؟

  3. اسراییل باید تمام پایگاههای جمهوری اسلامی در لبنان و سوریه را با خاک یکسان کند و همه ی سپاهی های مستقر در آنجا را به هلاکت برساند تا از شر این تروریستها در امان باشد.

Comments are closed.