ایالات متحده شمار دیگری از افرادی را که با گروه تروریستی حزب الله لبنان در ارتباط هستند مورد تحریم قرار داد

یکی از افرادی که مورد تحریم قرار گرفت شهروند بلژیک است که پدر او صندوق دار حزب الله لبنان محسوب می شود

در همان حال که ایالات متحده می کوشد همه منابع درآمد مالی حکومت ایران را بخشکاند به اجرای عملیات مشابه علیه حزب الله لبنان نیز همچنان ادامه می دهد و شمار دیگری از افرادی را که با این گروه تروریستی در ارتباط هستند مورد تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که دو فرد و سه کمپانی را به زن روابط اقتصادی و مالی با حزب الله لبنان را مورد تحریم قرار می دهد.

یکی از افرادی که مورد تحریم قرار گرفت شهروند بلژیک است که پدر او صندوق دار حزب الله لبنان محسوب می شود.دو کمپانی نیست که مورد تحریم قرار گرفتند در بلژیک فعالیت دارند و مرکز کمپانی سوم در لندن قرار دارد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده می گوید که هر سه کمپانی در واقع پوششی برای فعالیت های مالی و غیرقانونی حزب الله در اروپا هستند.

یک بازرگان لبنانی نیز با نام حسن صباچه نیز در فهرست تحریم ها قرار گرفته است.او متهم است که همراه با برادر خود مسئول انتقال پول از جانب حزب الله به نقاط مختلف جهان بودند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده اکنون مدتی است که منابع مالی حزب الله لبنان را هدف قرار داده و می کوشد که در هر نقطه از جهان فعالیت‌های این سازمان تروریستی را قطع کند و منابع مالی این گروه تروریستی را بخشکاند.

در ایالات متحده نیز نهادهایی خواستار تحریم دولت آلمان گردیدند زیرا آلمان حاضر نیست که حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی نامیده و ارتباطات بازرگانی خود را با آن گروه متوقف کند.

خانم آنگلا مرکل اخیراً حاضر نشده بود پس از اقدام ایالات متحده متقابلاً حزب الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد و همچنین سپاه پاسداران ایران را یک نهاد تروریستی بنامد.

سازمان های یهودی در ایالات متحده و همچنین نهادهای دیگر غیر یهودی در آن کشور از مردم آمریکا خواستار شدند که اگر خانم آنگلا مرکل از تحریم حزب الله و فعالیت ماموران این گروه در آلمان جلوگیری نکند مردم آمریکا باید متقابلاً خرید اتومبیل های ساخت آلمان را تحریم کنند.

در بیانیه ای که در یکی از نشریات یهودی لس‌آنجلس منتشر شد از ملت آمریکا خواسته شده است که متقابلا به تحریم صنایع خودروسازی آلمان روی آورند.اتومبیل های آلمانی در ایالات متحده بازار بسیار خوبی دارند.

در این بیانیه یادآوری شده که در ماه ژوئن ۱۹۹۶ در ناحیه خوبر در عربستان سعودی در یک انفجار دهشتناک  ۱۹ نفر از نظامیان نیروی هوایی ایالات متحده جان باختند که مسئولیت این اقدام تروریستی به عهده حزب الله لبنان بوده که شیعیان عربستان سعودی را وسیله قرار داده بود.

در این بیانیه آمده است که دولت آلمان همچنان به حزب‌الله امکان می دهد که به فعالیت گسترده و علنی در آلمان ادامه در و این امر در واقع همکاری با جنایتکاران و تروریست‌ها میباشد که دولت آلمان باید به آن پایان دهد و اگر چنین نکند مردم آمریکا باید از خرید اتومبیل های ساخت آلمان خودداری ورزند.