گروه های ترور فلسطینی در غزه، امروز (شنبه) به یک رشته حملات موشکی علیه اسرائیل دست زدند

حملات موشکی، ابتدا با راکت های کوتاه برد آغاز شد و ده ها فروند به سوی شهرک های پیرامونی غزه، در داخل خاک اسرائیل پرتاب گردید

گروه های ترور فلسطینی در غزه، امروز (شنبه) به یک رشته حملات موشکی علیه اسرائیل دست زدند و در طول کمتر از یک ساعت ده ها فروند راکت به سوی شهرها و مناطق مسکونی کشور پرتاب کردند که تا هنگام تنظیم این خبر، آسیب جانی به دنبال نداشته و زیان مالی آن نیز ناچیز بوده است.

حملات موشکی، ابتدا با راکت های کوتاه برد آغاز شد و ده ها فروند به سوی شهرک های پیرامونی غزه، در داخل خاک اسرائیل پرتاب گردید. ولی برد راکت ها به تدریج افزایش یافت و شماری از آن ها به سوی شهرهای مرکزی اسرائیل شلیک گردید و حتی به فاصله سی کیلومتری از تل آویو رسید.

در شهرهای پیرامونی غزه مانند اشکلون و اشدود و همچنین شهرهای دیگری چون سدروت و بئرشبع به اهالی دستور داده شد به پناهگاه ها بروند. در همه شهرداری ها، مسولان رسیدگی به بحران تشکیل جلسه دادند تا برای مقابله با اوضاع به تدابیر لازم دست بزنند.

علیرغم این حملات موشکی کم سابقه، هنوز معلوم نیست که آیا اوضاع وخیم تر خواهد گردید و یا در ساعات آینده رو به آرامش خواهد گذاشت. اسرائیل بعید می داند که گروه های ترور در غزه خواهان یک رویارویی نظامی گسترده با اسرائیل باشند. به موازات آن، اسرائیل نیز خواهان برقراری آرامش است و نمی خواهد وضعی پیش آید که منجر به یک درگیری نظامی شدید گردد.

روز گذشته (آدینه) به دنبال اغتشاشات گسترده گروه های ترور فلسطینی در خط مرزی غزه با اسرائیل، به دستور مقامات امنیتی، شماری از جاده هایی که در فاصله کمی از خط مرزی قرار دارد، بسته شد. زیرا بیم آن میرود که تک تیراندازان از داخل غزه به سوی شهروندان اسرائیلی هنگام عبور از این جاده ها تیراندازی کنند.

همچنین یکی از پلاژهای زیبا در ساحل دریای مدیترانه، که در فاصله کمی از غزه قرار دارد، بسته شد تا خرابکاران در غزه نتوانند به سوی شناگران تیراندازی کنند.

این تصمیم به دنبال اغتشاشات گسترده ای بود که روز گذشته روی داد که در جریان آن دو سرباز دختر و پسر به طور سطحی زخمی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند. حماس اعلام کرد که در جریان از آشوب، چهار تن از تظاهرکنندگان کشته شدند و ده ها تن دیگر زخمی گردیدند. حماس تائید کرد که دو تن از کشته شدگان، به شاخه نظامی آن سازمان، موسوم به “یگان های غزالدین قسام” تعلق داشته اند.

سرباز جوان اسرائیلی از ناحیه پا و به طور متوسط زخمی شده است. ولی جراحات دختر سرباز سبک تر است. منابع اطلاعاتی اسرائیل احتمال می دهند که هدف از این تک تیراندازی، سوءقصد به یک افسر ارشد ارتش اسرائیل بوده که برای نظارت بر اوضاع، در فاصله کمی از مرز حضور داشت.

اکنون بیش از یک سال است که گروه های ترور به آشوب های هفتگی در خط مرزی ادامه می دهند و می کوشند با پاره کردن جدار سیمی، وارد خاک اسرائیل شوند و به تعرض دست بزنند.

گروه تروریستی جهاد اسلامی آزادی فلسطین که از حکومت ایران دستور می گیرد، دوباره اسرائیل را به انتقام جویی تهدید کرد. این گروه پیشتر گفته بود که هرگز از اغتشاش و تعرض به اسرائیل دست برنخواهد داشت و حاضر به برقراری آرامش در خط مرزی نیست.

اغتشاشات هفتگی زیر نام “راهپیمایی بازگشت” برگزار می شود که مقصود از آن، ورود به خاک اسرائیل و تصرف این سرزمین است.حماس و جهاد اسلامی ادعا می کنند که سرزمین اسرائیل خاک اسلامی است و اسرائیل باید نابود شود.

این اغتشاشات در حالی صورت می گیرد که وضع معیشتی در غزه بسیار دشوار است و سازمان های ترور به جای آن که به تامین رفاه مردم بپردازند، همه امکانات مالی را در راه مبارزه با اسرائیل هزینه می کنند.

در جریان تظاهرات روز گذشته، و زخمی شدن دو سرباز اسرائیلی، نیروی هوایی مواضع نظامی متعلق به سازمان های ترور در داخل غزه را هدف قرار داد. جهاد اسلامی طبق معمول زبان به تهدید گشود و هشدار داد که از اسرائیل به شدت انتقام خواهد گرفت.

جهاد اسلامی، در بیانیه ای که انتشار داد ادعا کرد که اسرائیل به تعهدات خود برای اعطای تسهیلات بیشتر به اهالی غزه عمل نکرده است. این گروه اعلام داشت که به خود حق می دهد از ملت فلسطین به خاطر آن چه که “جنایات صهیونیستی” نامید دفاع کند.

سازمان های ترور خواهان برچیده شدن محاصره دریایی و زمینی غزه از جانب اسرائیل هستند. ولی اسرائیل می گوید که اگر چنین شود، حکومت ایران نوار غزه را به پایگاه جدید ترور و تعرض علیه اسرائیل مبدل خواهد ساخت. دولت مصر نیز گذرگاه مرزی الرفح بین غزه و شبه جزیره سینا را زیر کنترل دقیق دارد که مبادا عناصر تروریستی به غزه رفت و آمد کنند.

مصر می کوشد گروه های ترور فلسطینی را متقاعد سازد که از شدت بخشیدن به خشونت علیه اسرائیل دست بردارند. ولی این تلاش نتیجه لازم را نداده است. دولت مصر از اسرائیل قول گرفته بود که تسهیلاتی برای فلسطینیان در غزه به وجود آورد. ولی این آمادگی اسرائیل نیز بی نتیجه ماند و اغتشاشات روز گذشته (آدینه) نسبتا گسترده بود.

3 دیدگاه‌

  1. ممکن است ایران برای نحات خود از احتمال درگیری نظامی با آمریکا و متهدان آن ، به اعراب فلسطینی و لبنانی مأموریت دهد که جنگ را با اسرائیل آغاز کنند.

  2. مرگ هم برای تروریستهای فلسطینی کم است . جمهوری اسلامی رو به نابودی است و این تنها یک دلیل دارد ، کشوری که به سرزمین مقدس موشکپرانی میکند محکوم به شکست است . اینها همان نادان هایی هستند که نمی فهمند وقتی آرزوی نابودی سرزمین‌های مقدس را میکنند ، خودشان نابود خواهند شد . اسرائیل مقدس است و در جنگهای ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ و قبل از آن هم دیدیم که ارتش های چندین کشور عربی با تمام تسلیحات و نفرات برتر نتوانستند به این سرزمین آسیبی برسانند و تمامی سران پان عربیسم که آرزوی نابودی اسرائیل را داشتند خود نابود شدند . البته باید ذکر کنم ایران سربلند خواهد بود و حکومت اسلامی نابود خواهد شد . با آرزوی ایرانی آباد و به دور از حکومت اسلامی و با آرزوی روزی که پرواز هواپیما از تهران به تل‌آویو بر قرار گردد ✌✌✌

  3. بمب باران نوارغزه ای ها ثابت میکند که اسرائیلیها به رهبری نتانیاهو باید از خواب روسی و اعتماد به روسیه بالاخره سریع بیدار شوند و با توجه به بمب باران نیروهای ترکیه در ادلب و حما که مثلا عضو ناتو هم هست توسط نیروهای روسی به ترکیه برای پاسخ دادن به بمب باران نیروهای روسی با آمریکا حتی کمک کنند تا از روسهاییکه برای حمایت بشار اسد و ایران و حزب الله واردشده اند و هم به حوثیها و به نوارغزه ایها تکنولوژی موشکی پیشرفته روسیه سفیدی غیر قابل رهگیری توسط رادار را میدهند که به عربستان و اسرائیل و نیروهای ژنرال هفدر در لیبی و مادرو به خرج و حمایت ایران و حتی قطر اسلحه رسانی میکنند را علاوه برانتقام شدید چنان هزینه هایی مانند جنگ افغانستان تحمیل کنند که چاره ای جز خروج سریع از سوریه برای پوتین باقی نماند و اسرائیل و عربستان هم به هیچ وجه با رژیم ایران به توصیه روسیه مماشات یا اینقدر موس موس هم نکند و رودربایستی را کنا بگذارد و مواضع حزب الله و حشد الشعبی را از لبنان تا سوریه و لبنان و تا مرز ایران و حتی فراتر از آن بمب باران کنند و از داخل ایران هم به هیچ وجه غافل نمانند و سازکاری راه بیاندازند که ازطریق دلالی های مختلف و حسابهای تحریمی اسرائیل و آمریکا پس از تروریستی اعلام کردن سپاه بتوانند سیستم دریافت اطلاعات دقیق نظامی و امنیتی رژیم توسط مردم در ایران بوجود بیاورند که با نفوذ امنیتی در ایران بتواند سازگار تولید سلاح و موقعیت انبارهای موشکی و انواع مهمات و تدارکات زیر زمینی و تولیدی آنها را کشف کنند و بمب باران کنند فقط اگر اسرائیل آینده اش را دوست دارد و نمیخواهد انرا مانند بحران غزه همچنان تاریک ببیند باید نترسد و سریع بجنبد و به یاری و حمایت از مردم ایران بیاید و بمب بارانهای مواضع و پایگاههای و سلیتهای مختلف سپاه پاسدان را در داخل ایران به صورت کاملا جدی به مانند مواضع اش در سوریه را شروع کند. بیشتر آماراش را هم که اسرائیل دارد. اصلا اسرائیل باید خودش شروع کند و از تشر مخالفت آمریکا هم به هیچ وجه نترسد چون که فعلا برد موشکهای آخوندها به واشنگتن هنوز نرسیده است که آمریکا احساس خطر کند آمریکا فقط بازی باز دوست دارد و هدفش را هم باید بر این بگذارد که هزینه های تلفات روسیه را در سوریه چنان بالا ببرد که روسها را که پشت سر ایران و به حمایت از خامنه ای و نصرالله آمده اند از سوریه بیرون کند چون به علت اوضاع نابسامان اقتصادی پوتین و بالا بودن هزینه زندگی در روسیه پر از چالشهای طبیعی و محیطی به روسها قول داده بود که حضور نیروهایش هزینه ای را به بودجه ملی روسها تحمیل نکند. ارادتمند علی پرهام

Comments are closed.