پمپئو: هشدار می دهیم که تعرض رژیم ایران یا مزدورانش، با پاسخ سریع روبرو خواهد شد

مایک پمپئو:به رژیم ایران هشدار می دهیم که هر گونه حمله این رژیم یا گروه های مورد حمایتش با پاسخ سریع و قاطع آمریکا روبرو خواهد شد

ساعاتی پس از آنکه پرزیدنت ترامپ احتمال درگیری نظامی را با حکومت اسلامی ایران رد نکرد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، یک بار دیگر هشدار داد که هر گونه حمله احتمالی حکومت ایران یا گروه های مورد حمایت جمهوری اسلامی به منافع آمریکا، با واکنش “سریع و قاطع” ایالات متحده مواجه خواهد شد.

آقای پمپئو پنجشنبه (۹ مه) با صدور یک بیانیه رسمی گفت: “رژیم در تهران باید درک کند که هرگونه حمله توسط آنها یا گروه های نیابتی با هر هویتی که باشند علیه منافع و شهروندان آمریکا، با پاسخ سریع و قاطع آمریکا مواجه خواهد شد.”

پرزیدنت ترامپ ساعاتی پیش از صدور بیانیه وزر امورخارجه آمریکا در کاخ سفید و در پاسخ به پرسشی درباره احتمال جنگ و حمله به حکومت اسلامی ایران گفت:می‌شود گفت این احتمال همیشه هست. من نمی‌خواهم بگویم نه، ولی امیدواریم چنین چیزی روی ندهد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به طور غیرمنتظره به عراق رفت و درباره امنیت نیروهای آمریکایی در این کشور و شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران به طور جداگانه با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، گفتگو کرد.

کاخ سفید یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که در واکنش به “تحرکات و رفتار‌های نگران‌کننده حکومت ایران” ناوگروه “یواس‌اس آبراهام لینکلن” و یک یگان بمب افکن را به خلیج فارس فرستاده است.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) سپس تایید کرد که یگان بمب افکن مذکور شامل بمب افکن استراتژیک بوئینگ بی-۵۲ نیز می شود.

سنتکام در حساب کاربری توییتر خود عکس شماری از این بمب افکن ها را منتشر کرده که می گوید به منطقه اعزام شده اند.

ساعاتی پیش از منتشر شدن این بیانیه نیز پرزیدنت ترامپ در پاسخ به پرسشخبرنگاران درباره احتمال درگیری نظامی میان ایالات متحده و حکومت اسلامی ایران گفت:می‌شود گفت این احتمال همیشه هست. من نمی‌خواهم بگویم نه، ولی امیدواریم چنین چیزی روی ندهد.

پرزیدنت ترامپ در مورد واکنش‌ها به ارسال یگان بمب‌افکن و ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن گفت: آن‌ها ما را تهدید می‌کردند و ما باید امنیت مناسبی برای این کشور و دیگر نقاط داشته باشیم. ما کشتی‌هایی داریم که به طور کامل مسلح و آماده هستند.

 

یک دیدگاه

  1. آمریکا باید با زورگویان به ملت ایران همانند خودشان متوسل به زور شود و مقابله نماید. سپاه پاسداران چهل ساله که آزادی و استقلال و زندگی عادی و مشروع و قانونی وخون ملت ایران را درشیشه کرده است و با ظاهر سازی خودش را مردمی و طرفدار ملت ایران میخواند درحالیکه فقط برای تداوم چپاولگری رژیم از اموال ملت و ثروتهای ملی پایه گذاری شده است و ترویج خون ریزی و ترور و وحشت یکی دیگر از کارهای اصلی سپاه میباشد.

Comments are closed.