سفیر قبلی آمریکا در اسرائیل: ترامپ به اسرائیل چراغ سبز نشان داده که به رژیم ایران حمله کند

سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل: پرزیدنت ترامپ به اسرائیل چراغ سبز نشان داده که به رژیم ایران حمله کند

سفیر پیشین ایالات متحده در اسرائیل، دکتر دان شپیرو، ارزیابی می کند که ایالات متحده به اسرائیل چراغ سبز نشان داده که اگر تلاش ها برای متوقف ساختن برنامه های اتمی و موشکی رژیم ایران به نتیجه مورد انتظار نرسید، اسرائیل می تواند تاسیسات اتمی رژیم ایران را هدف حمله قرار دهد و توانایی های موشکی آن رژیم را نابود کند.

دکتر دان شپیرو که پس از  پایان دوران خدمت به عنوان سفیر آمریکا، اکنون عضو برجسته یک اندیشکده اسرائیلی در امور امنیتی و سیاسی است، امروز (آدینه) در گفتگو با رسانه های شنیداری اسرائیل، گفت که پرزیدنت ترامپ مایل نیست به درگیری جنگی با حکومت ایران روی آورد، ولی حاضر است به اسرائیل چراغ سبز نشان دهد که در صورت لزوم، جای آمریکا را در این زمینه بگیرد.

این ارزیابی سفیر پیشین ایالات متحده در اسرائیل در حالی عنوان می شود که محمد جواد ظریف هفته پیش ادعا کرده بود که این، نخست وزیر اسرائیل و ولیعهد عربستان و ولیعهد امارات عربی متحده هستند که می خواهند ترامپ را به سوی جنگ بکشانند. ظریف ارزیابی کرده بود که شخص رئیس جمهوری ایالات متحده علاقه ای به جنگ ندارد.

در مصاحبه رادیویی امروز، دان شپیرو نیز تائید کرد که شخص پرزیدنت ترامپ مایل به کشاندن آمریکا به جنگ دیگری نیست و او این گرایش را در برخورد با برنامه های اتمی کره شمالی نیز نشان داده و همچنین می کوشد نیروهای نظامی آمریکا در سوریه و افغانستان و نقاط دیگر را نیز کاهش دهد و در همان حال، از دخالت نظامی در جنگ یمن دوری جسته است. بنابراین منطقی می نماید که آمریکا بخواهد انجام این ماموریت یعنی درگیری نظامی با رژیم ایران را به اسرائیل محول کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل، پریروز (چهارشنبه) در آئین یادروز سربازان جانباخته اسرائیلی تاکید کرد که اسرائیل با همه توان خود، از دستیابی رژیم ایران به جنگ افزار هسته ای جلوگیری خواهد کرد.

سفیر پیشین ایالات متحده در اسرائیل، در ادامه مصاحبه رادیویی گفت که اسرائیل همیشه دوست و هم پیمان ایالات متحده در امور استراتژیک در خاورمیانه بوده و این بار نیز به خوبی دیده می شود که تا چه حد همکاری با اسرائیل، برای تامین امنیت ایالات متحده در خاورمیانه مهم است.

2 دیدگاه‌

  1. مخالف با جنگ هستم اما از اینکه احتمال دارد امریکا زیر فشار اتحادیه اروپا که هنوز به ایران صادرات خود را دارد و فشار روسیه بر آنها و نقش موذیانه روسیه و چین دیگر راه حل دیگری غیر از این نباشد که ایسرا ئیل این کار را قبل از اینکه رژیم ایران برای بقای خود با امریکا وارد مزاکره شود را انجام دهد.

  2. با درود به ملت و دولت دوست و برادر اسراییل. که ما ایرانیان دوستی دیرینه با هزاران ساله باهم داریم . بنظرم من بهترین اقدام . اقدام نظامی و بمب باران کردن به تاسیسات و مراکز اتمی و مشکی رژیم است. اگر این پایگاه ها از بین برود باد پر رویی این رژیم فاشیستی خالی از هارت وپروت کردن خواهد شد. چون آنها بیشتر از چند مشک در به داغان روسی چیزی دیگری ندارند که با آن مردم ایران و دنیا را و یا کشور دوست وهم پیمان ملت ایران اسراییل را که ما ایرانیان خواهان دوستی با کشور و ملت اسراییل هستیم را تهدید کنند. مطمئنا با حمله اسراییل به پایگاه های نظامی سپاه و پایگاهای اتمی آن، ماشین سرکوب رژیم از کار خواهد افتاد و قیام ملت بزرگ ایران هم زمان برای سرنگونی رژیم نا مشروع اسلامی‌ شروع خواهد شد و به مدت ۲۴ ساعت سرنگون‌‌خواهند شد. البته با کمک و پشتیبانی دولت اسراییل و آمریکا به ملت ایران. زنده باد مستر ترامپ و نتانیاهو مردان صلح و آشتی و دمکراسی خواه برای تمام ملتهای دربند دیکتاتور زده دنیا با تقدیم احترام . فرزین از هلند ✡️??⛪️?

Comments are closed.