آیا واکنش عراقچی به پیشنهاد تماس تلفنی ترامپ، گام اول از سرگرفتن تماس است؟

عباس عراقچی، گفت: “اگر نیازی به تماس باشد، آمریکایی‌ها شماره ما رادارند و  این ها پیام‌های ضد و نقیضی است که از کاخ سفید به گوش می‌رسد

مقامات آمریکایی هنوز به پیشنهاد معاون وزیر امور خارجه حکومت اسلامی ایران واکنشی نشان نداده‌اند که گفته بود اگر پرزیدنت ترامپ مایل به گفتگو با سران رژیم ایران است، بهتر است خود وی با تهران تماس تلفنی برقرار سازد.

رئیس جمهوری ایالات متحده دو روز پیش گفته بود که وضع اقتصادی رژیم ایران به شدت رو به وخامت می‌رود و او در انتظار لحظه‌ای است که سران آن رژیم، تلفنی با او تماس بگیرند و قرار ملاقات بگذارند.

در یک گزارش دیگر گفته شده بود که ایالات متحده شماره تلفنی در اختیار دولت سوئیس قرار داده که به سران رژیم ایران منتقل سازند تا اگر بخواهند، بتوانند به طور مستقیم با کاخ سفید تماس گرفته و قرار ملاقات بگذارند.

ولی عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه حکومت اسلامی، روز گذشته (شنبه) در واکنش به این خبر گفت: «ایران حاضر است شماره تلفنی را در تهران به آمریکاییان بدهد، که اگر خواستند، خود آنان تماس بگیرند.»
او در این رابطه گفت: «اگر نیازی به تماس باشد، آمریکایی‌ها شماره ما رادارند و  اینها پیام‌های ضد و نقیضی است که از کاخ سفید به گوش می‌رسد.»

عراقچی افزود: «با دادن شماره تلفن برای تماس ایران با کاخ سفید، نمی توانند مشکل روابط بین دو کشور را حل کنند. اگر نیاز باشد، آمریکایی‌ها با ما تماس می گیرند.»

علی خامنه ای بارها گفته است که به آمریکایی‌ها، و اصولا تمام غربی‌ها، نمی‌توان اعتماد کرد و در گفتگو با آنها نمی‌توان به نتایج مثبتی رسید. با این همه، خود خامنه ای انجام گفتگوها برای رسیدن به توافق برجام را مورد تایید قرار داد و آن را “نرمش قهرمانانه” نامید.

مقامات آمریکایی، نه تنها هنوز به اظهارات عراقچی واکنشی نشان نداده‌اند، بلکه حتی از تایید خبر شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، در مورد انتقال شماره تلفن به دولت سوئیس، خودداری ورزیده‌اند. در گزارش شبکه سی‌ان‌ان آمریکا آمده بود که دولت سوئیس در واکنشی گفته است که تنها، هنگامی شماره تلفن را در اختیار مقامات حکومت ایران خواهد گذاشت، که خود آن ها چنین درخواستی کرده باشند.

 

3 دیدگاه‌

  1. ببینید این مرد بزرگ وبا شرافت اقای دونالد ترامپ ناجی حاضر است بخاطر جلوگیری از جنگ و خونریزی شدید درمنطقه ارتباط کلامی وتلفنی برقرارکنه و از اتلاف میلیاردها دلارو یا ریال ایران جلوگیری کنه – آخوندهای بی غیرت و بی ریشه خجالت بکشید و از منبر جنگ وجنگ طلبی بیایید پایین دراین مدت چهل سال که یکروز خوش ملت نداشتند حداقل درپایان حکومت کثیف ودزدسالارومافیای مذهبی تان اجازه بدهید یک نفسی راحت بکشیم. به امید صلح ودوستی ملت ایران و امریکا واسراییل و انگلیس هرچی زودتر بهتر.

    • حداکثر مقامی که برای عراقچی می شود تصور کرد پادویی یک کفش کنی متعفن هست، حالا تصور کنید مردمی چه اندازه بد بخت شده اند که این پادوی کفشکنی سکاندار سیاست خارجی مملکتشان است.

  2. عباس عراقچی تروریستی است که در همه جنایات چهل ساله شرکت داشته، به این معنی تا فردی جانی، فاشیست، ضد ایرانی و عرب صفت مسلمان شیعه ضد بشر نباشد در این رژیم جانی پرور به مقامی نمی رسد.

Comments are closed.