مرحله نخست مسابقات “یورو ویژن” برای گزینش بهترین ترانه سال، در تل آویو برگزار شد

خوانندگان و هنرمندان کشور کوچک ایسلند در رقابت اروویزیون در تل آویو

یکی از بزرگترین رویدادهای هنری و فرهنگی جهان، با شرکت هنرمندان چهل و یک کشور، از شب گذشته (سه شنبه) در اسرائیل آغاز گردید و تا پایان روز شنبه ادامه خواهد یافت. این رویداد، مسابقه سالیان گزینش بهترین ترانه اروپایی می باشد که چندین کشور غیر اروپایی و از جمله اسرائیل نیز در آن حضور فعال دارند.

اسرائیل در سال گذشته برنده بهترین ترانه اروویزیون شد و از این رو، مسابقه امسال در تل آویو برگزار می شود.

برپا کنندگان این جشن بزرگ هنری با خرسندی اعلام کردند که مدونا محبوب ترین خواننده موسیقی پاپ در جهان نیز به اسرائیل آمده و در آئین نهایی مسابقات که شامگاه روز شنبه برگزار می شود، برنامه اجرا خواهد کرد.

مسابقات اروویزیون به صورت همزمان از تلویزیون های ده ها کشور جهان پخش می شود و در سراسر دنیا ده ها میلیون نفر تماشاچی دارد.

آشنایان امور می گویند که برگزاری این رویداد هنری در اسرائیل، کمک مهمی نیز به رونق گردشگری در این کشور می کند. با استفاده از این فرصت، هتل های اسرائیل نرخ خود را به میزان زیادی بالا برده اند.

در بخش نخست مسابقات که شب گذشته، به مدت دو ساعت و با شکوه بسیار از تلویزیون ملی اسرائیل پخش شد، هنرمندان هفده کشور شرکت کردند که ده کشور به مرحله بعدی مسابقات ارتقا می یابد. بفیۀ چهل و یک کشور شرکت کنند، روز پنجشنبه (فردا) ترانه خود را اجرا خواهند کرد. مرحله نهایی مسابقات شامگاه روز شنبه برگزار خواهد شد.

اسرائیل تاکنون سه بار برنده بهترین ترانه اروویزیون گردیده که آخرین آن سال گذشته بود – و از همین رو، مسابقات امسال در تل آویو برگزار می گردد.