روزنامه “ایندپندنت”: یک هیات اطلاعاتی اسرائیل در واشنگتن، قول داده که اگر جنگی در حوزه خلیج فارس رخ دهد،اسرائیل دخالت نمی کند

رژیم ایران نه تنها از نابودی اسرائیل سخن می گوید، بلکه تبلیغات گسترده ای نیز علیه حاکمان بحرین و امارات و عربستان به راه انداخته است

یک روزنامه چاپ لندن نوشت که اسرائیل به ایالات متحده تعهد سپرده که اگر جنگی در حوزه خلیج فارس رخ دهد، اسرائیل در آن دخالتی نخواهد کرد. روزنامه ایندپندنت در این رابطه نوشت که ایالات متحده بیم داشته که اگر وارد یک درگیری نظامی با رژیم ایران گردد، هرگونه دخالت اسرائیل در این جنگ و حمایت از آمریکا، به زیان دولت واشنگتن تمام خواهد شد و ممکن است مردم کشورهای عرب را علیه آمریکا خشمناک سازد و جان سربازان آمریکایی در منطقه را بیش از پیش به خطر اندازد.

ایندپندنت در ادامه گزارش خود نوشت که ماموران بلندپایه نهادهای اطلاعاتی اسرائیل، در هفته های اخیر چند بار از واشنگتن دیدن کرده و اطلاعات مهمی در اختیار مقامات نظامی و امنیتی ایالات متحده قرار داده اند.

در هفته های اخیر، محمد جواد ظریف بارها ادعا کرده که افرادی با نام “گروه ب” می کوشند ایالات متحده را به سوی جنگ با رژیم ایران بکشانند.

از دیدگاه وزیر خارجه رژیم ایران، بنیامین نتانیاهو که با نام “بی بی” نیز معروف است، در کنار بن سلمان از عربستان و چند تن دیگر از مقامات امیرنشین ها که نام آن ها با حرف ب آغاز می گردد، قصد دارند آمریکا را به جان حکومت ایران بیاندازند.

رژیم ایران نه تنها از نابودی اسرائیل سخن می گوید، بلکه تبلیغات گسترده ای نیز علیه حاکمان بحرین و امارات و عربستان به راه انداخته است.

به گزارش ایندپندنت که هنوز از منابع دیگر مورد تائید قرار نگرفته، هم اکنون هیات بلند پایه اطلاعاتی اسرائیل در واشنگتن به سر می برد و دو کشور درباره درگیری احتمالی با رژیم ایران به تبادل نظر ادامه می دهند. در ادامه گزارش آمده است که بلندپایگان شورایعالی امنیت ملی اسرائیل و همچنین موساد (سرویس امنیت خارجی اسرائیل) از جمله اعضای این هیات هستند.

به نوشته این روزنامه، هدف از فرستادن این هیات به واشنگتن، ایجاد حداکثر هماهنگی بین ایالات متحده و اسرائیل، در صورت بروز درگیری جنگی بین حکومت اسلامی ایران و ارتش آمریکا می باشد.

بنا به این گزارش، از جمله اطلاعاتی که اسرائیل در اختیار ایالات متحده گذاشته، جزئیات کاملی از زرادخانه موشکی رژیم ایران است.

ایندپندنت نوشت که اسرائیل به ایالات متحده قول می دهد که در جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا دخالت نخواهد کرد. ولی اگر اسرائیل توسط عوامل وابسته به رژیم ایران، و یا به طور مستقیم توسط خود سپاه پاسداران مورد تهاجم قرار گیرد، وارد نبرد خواهد شد.

این خبر در حالی انتشار می یابد که بارها به طور رسمی اعلام شده که ایالات متحده می کوشد یک ائتلاف منطقه ای، با عضویت امیرنشین های عرب و کشور اسرائیل، به رهبری خود، علیه رژیم ایران در منطقه به وجود آورد.

یک دیدگاه

  1. جمهوری اسلامی به اندازه کافی گستاخ هست که در شرایط جنگ با ایالات متحده برای بقای خودش به اسرائیل حمله کند . اسرائیل باید برای مقابله با ایران تدبیری اندیشد .

Comments are closed.