کارشناسان اسرائیلی: اگر بین حکومت اسلامی ایران و ارتش آمریکا جنگ شود، اسرائیل از ترکش آن در امان نخواهد بود

کارشناسان اسرائیلی: اگر بین حکومت اسلامی ایران و ارتش آمریکا جنگ شود، اسرائیل از ترکش آن در امان نخواهد بود

کارشناسان امور نظامی در اسرائیل گفتند که اگر یک درگیری نظامی گسترده در حوزه خلیج فارس رخ دهد، اسرائیل نمی تواند از آسیب های احتمالی آن در امان باشد.

با آن که اسرائیل می کوشد هیچ نوع دخالت مستقیمی در بحران نظامی در خلیج فارس نداشته باشد، ولی فرماندهان سپاه پاسداران نیز بارها گفته اند که اسرائیل را هدف حملات موشکی قرار خواهند داد. کارشناسان اسرائیلی به شیوه پیکار حکومت ایران در برابر آمریکا اشاره می کنند و می گویند رژیم ایران با همان تاکتیک ها می تواند بکوشد به اسرائیل آسیب برساند.

آن ها می گویند که آسیب رساندن به چهار کشتی، حملات پهپادی در عربستان سعودی نمونه ای از آسیب رساندن به منافع دوستان آمریکا در منطقه است و در این راستا، اسرائیل نزدیک ترین دوست و هم پیمان آمریکا در خاورمیانه محسوب می شود.

کارشناسان نظامی اسرائیل می گویند که رژیم ایران امکانات بسیاری برای آسیب رساندن نظامی به اسرائیل در اختیار دارد که خطرناک ترین آن ها وجود بیش از یکصد هزار موشک و راکت ساخت رژیم ایران در انبارهای حزب الله در لبنان است. همچنین، حضور نظامی سپاه قدس در سوریه، و فعالیت گروه های تروریستی حماس و جهاد اسلامی در غزه می تواند حربه ای در دست حکومت ایران برای آسیب رسانی به اسرائیل باشد.

ولی امروز (چهارشنبه) یک کارشناس امور امنیتی که نخواست نامش برده شود، به رادیو پیام اسرائیل گفت که نگرانی بزرگتر اسرائیل، از وجود پایگاه های موشکی رژیم ایران در خاک عراق است که می تواند از آن جا موشک های میانبردی را به سوی خاک اسرائیل شلیک کند.

البته رژیم ایران موشک هایی با برد بیش از یک هزار و دویست کیلومتر تولید کرده که از داخل ایران می تواند هر نقطه ای را در اسرائیل هدف قرار دهد. ولی شیوه جنگی رژیم ایران همیشه آن بوده که خود به طور مستقیم وارد نبرد نشود و جنگ را به صورت نیابتی اداره کند. از این رو، احتمال زیاد می رود که به جای شلیک موشک به خاک اسرائیل، از داخل ایران، رژیم ترجیح دهد که از پایگاه موشکی خود در غرب عراق استفاده کند و موشک های خود با برد نهصد کیلومتر را از آن جا به سوی خاک اسرائیل بفرستد.

رادیو پیام اسرائیل دو هفته پیش گزارش داده بود که حکومت ایران ممکن است در صدد برآید از طریق این پایگاه ها در خاک عراق، قرارگاه های نظامی آمریکا در امیرنشین ها را هدف قرار دهد.

اسرائیل هشدار داده که اگر حزب الله لبنان بخواهد به حمله موشکی علیه اسرائیل دست بزند، واکنش اسرائیل موجب خواهد گردید که لبنان به عصر حجر باز گردد. احتمال میرود که این هشدار اسرائیل ارزش بازدارندگی داشته و حزب الله به آسانی حاضر نخواهد شد دستور رژیم ایران را برای حمله موشکی به خاک اسرائیل عملی سازد و از این رو، ممکن است رژیم ایران در صدد استفاده از پایگاه موشکی خود در غرب عراق برآمده است. فرض رژیم آن است که اگر از خاک عراق، اسرائیل مورد حمله موشکی قرار گیرد، دولت تهران می تواند ادعا کند که دخالتی در آن نداشته است.

3 دیدگاه‌

  1. اگر سپاه مزدوران انقلاب اسلامی کوچکترین دست درازی به اسرائیل داشته باشد باید خودش را برای مبارزان خیابانی در داخل ایران آماده کند .

  2. اسرائیل باید به اندازه وسعتش محاسبه کند و صحبت کند.
    دوست عزیزی که فرمودند. جنگ در خیابانها ی ایران. می خواستم بگم.بنام اسرائیل و دنیا دست از بچه بازی بردارید. نه جنگی می شود نه متاسفانه صلح. پاینده صلح جهانی.

    • توجه نکردید چه گفتم ، اگر سپاه مزدوران انقلاب اسلامی کوچکترین دست درازی به اسرائیل کند ، باید خودش را برای مبارزات خیابانی در ایران آماده کند . این را جدی اعلام میکنیم ، نه بچه بازی است و نه بازی ، خط قرمز ما اسرائیل است . شما اگر علاقه داری ما را بشناسی تشریف ببر تلگرم و اینستاگرم تحقیق کنی متوجه میشوی چه کسانی این را میگویند . تا آخرین قطره خونمان برای آزادی ایران و حفاظت از اسرائیل میجنگیم .

Comments are closed.