فلاحت پیشه می گوید که رژیم ایران مایل به جنگ نیست و حتی از طریق جنگ نیابتی نیز قصد رویارویی با آمریکا را ندارد

حشمت‌الله فلاحت پیشه افزود : ایران «به هیچ‌وجه» وارد «هیچ‌گونه» جنگی با ایالات متحده نخواهد شد، چه جنگ مستقیم و چه جنگ نیابتی

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت :  “هیچ گروهی نمی‌تواند اعلام کند از جانب ایران چه مستقیم و چه نیابتی وارد جنگ با آمریکا خواهد شد .”

فلاحت پیشه افزود : “کسانی  هستند که هدف‌شان کشاندن آمریکایی‌ها به منطقه بود و دست اندرکار هستند که جنگی را به راه بیندازند و در حال پیش بردن سیاست‌شان هستند و مجوز حضور نیروهای نظامی خارجی را هم از شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرده‌اند.”

حشمت‌الله فلاحت پیشه افزود : ایران «به هیچ‌وجه» وارد «هیچ‌گونه» جنگی با ایالات متحده نخواهد شد، چه جنگ مستقیم و چه جنگ نیابتی.

به نقل از روزنامه گاردین ،قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی، در دیدار اخیر ی که  در بغداد با گروه‌های شبه‌نظامی عراقی وابسته به ایران داشته، از آن‌ها خواسته است که آماده «جنگ نیابتی» باشند.

فلاحت پیشه گفت : حمله  خرابکارانه اخیر به نفتکش های امارات و نروژ، در منطقه ی خلیج فارس ،کار حکومت ایران نبوده است ،حکومت ایران ،این حملات را خرابکارانه و مشکوک دانسته  و ” منتظر روشن شدن نتایج تحقیقات هستیم “.

تهدیدات اخیر حکومت ایران در منطقه ،موجب شد تا ایالات متحده ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و شماری از بمب‌افکن‌های بی ۵۲ خود را به خلیج فارس اعزام کند .

حمله به نفتکش های امارات و پرتاب راکت در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد موجب بالا گرفتن تنش های منطقه ای شد .ایجاد این تحرکات  به گمانه‌زنی‌ها درباره وقوع جنگ در منطقه شدت بخشیده است، اما رهبران ایالات متحده و حکومت ایران همچنان تاکید داشته‌اند که دنبال جنگ نیستند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، و بسیاری از مقامات رسمی حکومت اسلامی هدف از تحرکات اخیر در خلیج فارس «تنش‌زایی» در منطقه نامیدند و این تحرکات ، به دید آنان “خرابکاری” ، را محکوم کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، هم بر مذاکره با حکومت ایران تاکید داشته و گفته است   “اگر حکومت ایران ، خواستار جنگ باشد، این رسما به معنای پایان کارش خواهد بود.”

غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران اسلامی ، نیز در واکنش به حمله ی آمریکا به ایران گفت: “آمریکا  ،جرات حمله رو در رو و نظامی» علیه ایران را ندارد”.

یک دیدگاه

  1. حمله به کشتی ها در بندر فجیره و ینبع عربستان در جهت اهداف جمهوری اسلامی به منظور قطع صادرات نفت عربستان بوده و جای شکی ندارد

Comments are closed.