روسیه از ابراز واکنش به این خبر که پوتین فروش اس چهارصد به رژیم ایران را ممنوع ساخته خودداری ورزید

دولت روسیه از تایید و یا نادرست بودن گزارش رادیو پیام اسراییل درباره دستور پوتین برای جلوگیری از فروش سامانه اس ۴۰۰ به ایران خودداری ورزید

دولت روسیه از تائید و یا نادرست خواندن گزارشی خودداری ورزید که در آن گفته شده است که به دستور پرزیدنت پوتین، دولت روسیه تقاضای حکومت اسلامی ایران را برای خرید سامانه بسیار پیشرفته ضد هوایی از نوع اس – ۴۰۰ را رد کرده است. در گزارشی که روز گذشته (آدینه) از رادیو پیام اسرائیل و از قول یک روزنامه اسرائیلی انتشار یافت آمده بود که پرزیدنت پوتین شخصا دستور داده که به حکومت ایران در مورد خرید این سامانه پاسخ رد داده شود.

در گزارش رادیو پیام اسرائیل، آمده بود که روسیه با رد این تقاضا ، جوانب مختلف منطقه ای و بین المللی را در نظر گرفته است. همچین گفته شده بود که رد این درخواست از جمله نشان می دهد که حکومت ایران نمی تواند دولت روسیه را دوست نزدیک خود بداند.

در واکنش به این گزارش ها، یک مقام رسمی وزارت خارجه روسیه گفت که انتشار چنین اخباری کمکی به رفع بحران در منطقه نمی کند. این سخنگوی بی آن که به درستی و یا نادرستی گزارش اشاره ای کند، نصیحت کرد که روزنامه نگاران باید در انتشار گزارش ها ، حرفه ای تر عمل کنند و هر خبری را به خوبی بسنجند.

در گزارش رادیو پیام اسرائیل گفته شده بود که از جمله دلایل رد درخواست حکومت ایران آن بوده که روسیه نمی خواهد کشورهای عرب را از خود برنجاند و با همکاری های گسترده خود با اسرائیل آسیب برساند. همچنین روسیه نمی خواهد باعث تقویت حضور رژیم ایران در سوریه شود.

در همین زمینه، ارزیابی شده بود که روسیه بیم دارد، مسلح کردن رژیم ایران به چنین جنگ افزاری، موجب افزایش گستاخی رژیم در برابر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس شود.

مقام روسی در واکنش به این ارزیابی ها، از میزان درستی یا نادرستی این گزارش، کاملا ابراز بی اطلاعی کرد، ولی در عین حال خواهان احتیاط بیشتر در انتشار خبرها شد.

2 دیدگاه‌

  1. روسیه باید بسنجد که آیا فروش اسلحه به تروریستھا سودآورتر ھست یا داد و سِتَد با غرب؟ ھرکی با شیطان دست داد و معامله کرد بدبخت میشود۰

  2. این خبر حتما دروغ است ، یعنی روسیه دست رد به چنین تقاضای احمقانه ای نمی زند.
    روسیه خواهان چنین معامله ای هست زیرا :
    اولا به پول نیاز دارد
    دوم با اس ۴۰۰ فروش هزاران زباله را به ایران تحمیل میکند.
    سوم اینکه بالاخره سیستم های معیوب را پس از دوشیدن کامل ایران تحویل می دهد.
    و چهارم اینکه برای حضور نظامی خود در ایران زمینه چینی می کند.

Comments are closed.