خبرگزاری تسنیم در تهران تائید می کند که اگر تحریم ها نبود، ایران رشد اقتصادی خوبی می داشت

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، در یک گزارش تحلیلی که امروز (شنبه) انتشار داد،  به طور غیر مستقیم تائید کرد که تحریم های اقتصادی ایالات متحده ضربه شدیدی به رشد اقتصادی رژیم وارد ساخته و روزی اگر برداشته شود، ایران خواهد توانست به رشد عادی باز گردد.

بانک جهانی در آخرین گزارش خود که هفته پیش انتشار یافت، نوشته بود که اقتصاد ایران در یک سال اخیر پسرفت نگران کننده ای داشته است. تسنیم در ارزیابی خود نوشت: «بانک جهانی در گزارش اخیر پیش‌بینی کرده است اگر تحریم های آمریکا علیه ایران نباشد ایران به نرخ  رشد اقتصادی بالایی خواهد رسید». این نقل قول از گزارش بانک جهانی، به طور غیرمستقیم تائید این واقعیت است که تحریم های آمریکایی بزرگترین ضربه را به اقتصاد رژیم وارد آورده و عامل اصلی پسرفت آن بوده است. بانک جهانی در گزارش اخیر خود ارزیابی کرده که در سال کنونی نیز ایران همچنان با رشد منفی روبرو خواهد بود و پسرفت اقتصادی ادامه خواهد یافت.

بانک جهانی پیشتر گفته بود که  حکومت ایران نه تنها در سال کنونی از نظر رشد اقتصادی پیشرفتی نخواهد داشت، بلکه اقتصاد ایران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار و نیم درصد پسرفت داشته است .

بانگ جهانی عامل اصلی وضعیت بد اقتصادی ایران را تاثیر منفی و موثر تحریم های آمریکایی علیه رژیم ایران دانسته و نوشته است که افزایش نرخ تورم و بالا رفتن مداوم بهای کالاهای ضروری در ایران از حدود ۱۰ درصد در تابستان سال پیش، به حدود ۵۲ درصد در بهار امسال رسیده و کاهش شدید ارزش ریال نیز از عوامل مهیی است که مانع رشد اقتصادی ایران شده است.